Iemand goed met computers?

-

Opent het ook niet op een andere computer? Mss is jouw Word in de war.
Stond het document nog open toen dat blauwe scherm kwam?

Kan je geen systeemherstel ofzo doen? Dat de computer zich ‘reset’ naar voordat het gebeurde zegmaar?

Weet ik niet, maar ik heb het werkstuk niet op een usb-stick of iets dus denk niet dat dat gaat werken. Maar ik zal het wel even proberen door het bestand via de mail naar mezelf te sturen en dan op de laptop te openen (op mijn laptop heb ik trouwens geen Word, maar alleen Wordpad, dus dan gaat de ‘opmaak’ wel naar de klote als het al lukt…). En ja dat document stond nog open.

@ _Maaike, hoe werkt dat precies? En een reset klinkt alsof het wordbestand dan word verwijdert, maar dat is dus niet zo?(:

Edit: Ik heb het op de laptop geprobeerd te openen met ‘tekstverwerker’ (wist niet eens dat we dat op de laptop hadden staan) en wordpad. Bij wordpad kwamen er allerlei gekke tekens en bij tekstverwerker kwam er te staan:

• Open bestand door ‘Openen’ en dan ‘Herstellen’.
  • Open bestand met conversiefunctie voor herstel.

‘‘Kan je geen systeemherstel ofzo doen? Dat de computer zich ‘reset’ naar voordat het gebeurde zegmaar’’ Ik heb de computer een systeemherstel uit laten voeren (hij startte hij de computer opnieuw op), ik heb hierbij het ‘‘aanbevolen hokje’’ aangeklikt, want je kon ook geaffanceerd kiezen, maar er is nog steeds niks verandert aan de situatie omdat hij na het systeem herstel(nadat de computer weer op was gestart) aangaf dat de herstel niet voltooid is… Dus ik kan wel opnieuw dezelfde systeemherstel doen maar ik denk dat die dan weer aangeeft dat het niet voltooid is.

En de confersiefunctie kan ik niet vinden op de computer.

Het klinkt alsof dat bestand gewoon kapot is. (Al heb ik geen flauw idee hoe die zomaar kapot is kunnen gaan) Als het zelfs op een andere computer aangeeft dat hij het niet doen, dan ligt het dus niet aan je computer zelf. Ik denk dat een systeemherstel dan ook niet werkt. Die zet namelijk alleen instellingen van je computer terug naar een vorige toestand (updates, installaties etc) en doet niets met de bestanden.
Goed, hier heb je denk ik niet heel erg veel aan, want ik kan ook geen oplossing voor je verzinnen. Heb je al eens geprobeerd de foutmelding die je krijgt als je het bestand wilt openen op te zoeken op Google? Dat doe ik namelijk wel vaak als ik iets krijg wat ik niet ken, want er zullen zeker mensen zijn met het zelfde probleem.

Misschien heb je hier wat aan: http://www.alleswatjewilt…cument-kwijt.-Wat-nu.html

@ xAftertheStorm,
Ik heb ook geen idee hoe dat is gekomen, je post klinkt wel logisch want de dingen die ik al heb geprobeerd zoals systeem herstel lukten niet.
Ja ik heb in eerste instatie mijn probleem opgezocht op Google en daar de tips opgevolg van mensen met hetzelfde probleem, maar voor mij werkten deze tips niet.

@ _Maaike,
Ik hoop het! Ik zal eens even kijken.
Edit: Ik ben het bestand niet ‘kwijt’, ik weet wel waar het is. Ook had ik het opgeslagen dus ik denk niet dat ik verder kom met die site. Ik kan wel o.a. een ‘Autoherstel’ proberen maar dat houd in dat Word gecrascht is, maar dat is het niet want alleen mijn werkstuk kan ik niet openen, verder wel alle worddocumenten, maar het is het proberen waard.

Stuur het bestand eens naar je hotmail en als je dan de mail opent klik dan op ‘Online weergeven’. Misschien dat je zo nog je werkstuk kan zien en dan kun je gaan kopiëren en plakken =]

@ Dazzeltje,
Dat heb ik al geprobeerd dan komt er een foutmelding in beeld.

[i]’'Dit document van het type document kan niet worden geopend en weergegeven in Word Web App vanwege een onverwachte fout. Open Microsoft Word om dit document van het type document weer te geven.

Fout-id: 5046ea57-d700-4e52-b0f1-7e427978dfd7, 20120622100121’’[/i]

Jep, nu weet ik het wel zeker dat je bestand echt gewoon kapot is. Hmmm. Ik vraag me echt af hoe dat zo gekomen is, maar ik kan zo snel niets bedenken. En je hebt zeker nergens back-ups van voor de fout?

Ben bang dat je een probleem hebt. Je kan proberen iemand anders het bestand te laten openen?

Ja mijn bestand is beschadigt door een plotselinge afsluiting (neem ik aan).
Nee ik denk niet dat ik ergens back-ups heb van voor de fout.

Ik heb zelf nog even op Google gezocht en het schijnt dat ik het met ‘‘Word repair’’ weer kan maken aangezien dit programma er speciaal is voor het herstellen van worddocumenten. Ik kan dit wel proberen, maar dat moet je eerst downloaden (-daar houden mijn ouders niet zo van) en het nadeel is wel dat het in het engels is… Maar als er niks anders opzit zal ik het toch gaan downloaden, mits het programma veilig is natuurlijk.

Ik heb door Word repair een heel klein gedeelte van mijn tekst terug (helaas wel zonder tekstopmaak/plaatjes en dat soort dingen)

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Sorry voor de dubbelpost!