Iemand goed in wiskunde, morgen pw

Hoihoi,
Ik heb morgen een pq wiskunde over tangens sinus cosinus en over verbanden enzo, kan iemand me wat uitleggen ik snap er namelijk helmaaal niks van.

xx.

Misschien kun je je vraag iets specifieker stellen? Want nu heb ik dus geen flauw idee waar het hoofdstuk precies over gaat. Bijv. welk jaar je zit, welk niveau, of het het eerst hoofdstuk is wat je met sinus/cosinus/tangens krijgt?

Misschien kan dit je helpen?:
http://www.schooltv.nl/ei…te=templates/infoblok.jsp

Ik zit in 4Theoretisch, examenjaar dus…
Ik niet hoe ik de vraag moet uitleggen…

Die site is handig, dankjwel @wingsonfire :grinning:

Ik snap sinus, cosinus en tangens wel, maar inderdaad: wat is nou precies je vraag?

Mag je een Grafische Rekenmachine gebruiken?

Een ezelsbruggetje is in ieder geval:
SOS CAS TOA

Sinus=overstaande/schuin
Cosinus=aanliggend/schuin
Tangens=overstaand/aanliggend

Oh, dan wordt t wat lastig, want ik kan wel van alles uit gaan leggen over sinus/cosinus/tangens, maar dan raak je misschien alleen maar in de war omdat ik dingen uitleg die jij niet hoeft te weten. Maar misschien kan SOS CAS TOA je helpen?
Sinus=Overstaande/Schuine (SOS)
Cosinus=Aanliggende/Schuine (CAS)
Tangens=Overstaande/Aanliggende (TOA)

Mijn favoriete onderwerp bij wiskunde.

Ezelsbruggetje:

SOS = Sinus : Overstaand/Schuin
CAS = Cosinus : Aanliggend/Schuin
TOA = Tanges : Overstaand/Aanliggend

Wil je de Hoek berekenen? Schift SIN/COS/TAN + getal = hoek (altijd afronden op helen)
Wil je het percentage berekenen? Antwoord van de SIN/COS/TAN x 100% (afronden op 1 decimaal)

Hoe kan ik de opdracht die ik niet snap, hier het beste laten zien uit mijn boek?
Kan dat met paint ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye: ?

heb je msn? dan leg ik het wel via msn uit, is wat makkelijker.

pff dat heb ik ook morgen ik ga dood

heavinismyhome, als je wilt kan ik het jou ook wel uitleggen hoor, :slightly_smiling_face:

Inscannen misschien? Of gewoon typen hier dat we zelf het eventuele plaatje tekenen? Maar zonder opdracht kunnen we vrij weinig…

Ja, hoe kan ik hem geven via hier :stuck_out_tongue: ?

moet je me even noten, dan moet je naar mijn profiel gaan, en dan helemaal onderaan dacht ik, dus niet bij gastenboek maar bij note moet je hem even in het berichtje sturen :slightly_smiling_face:

Ja dat snap ik, het is zo’n stomme driehoek 2in1 driehoek, ik heb geen flauw idee hoe ik het moet uitleggen…

hoogtelijn methode moet je dan gebruiken, maargoed dat leg ik wel uit via msn :slightly_smiling_face:

Tekenen in paint? :slightly_smiling_face:

ik heb je toegevoegd! moet je even accepteren.