Duurde een tijdje, de Nederlandse zinnen waren niet altijd even begrijpelijk. Heb me best gedaan om het zo te vertalen dat de zinsopbouw logisch in het Engels is.
—
Hey, hoe is het.
Hey, how are you?
Hey Goed en met jou.
Hi, I’m fine thanks! How are you?
Ook goed, heel lang niet gezien.
I’m fine too, long time no see.
Wat is er gebeurt met Nina?
What has happened to Nina?
Zijn haar ouder gescheiden of niet.?
Did her parents get a divorce?
Ja, ik vond heel zielig voor haar. ze heeft heel veel problemen, want ze woont nu 1 week bij haar vader en 1 week bij haar moeder.
Yes they did. I felt sorry for her. She has a lot of problems, she now lives with her dad one week and with her mother the other week.
Oh echt dat is echt moeilijk voor haar. maar in zo een situatie moet ze wel een beste vriendin hebben om er over te praten.
Oh that must be really hard for her, but she does needs a best friend to talk about to in such a situation.
Ze heeft wel vrienden en anders kan ze bij mij alles kwijt. Want door scheiding kan je omgaan met verkeerde mensen die van jou ook een verkeerd iemand maakt.
She does have friends and otherwise she can talk to me. A divorce can cause you to associate with the wrong people who will also make you a wrong person.
Ja, dat klopt wel want ik heb een vriendin die het heel moeilijk vond dat haar ouders waren gescheiden en zo begon ze met het gebruik van drugs om haar problemen te vergeten.
Yes, that’s correct. I, too, have a friend who found it very difficult that her parents were divorced and she started using drugs in order to forget her problems.
Zo dat is echt erg, scheiding heeft erge effecten op een kind ik weet alleen dat je door scheiding van je ouders een verkeerde stap kan nemen ze kan omgaan met verkeerde vrienden die van haar ook een verkeerd mens maakt.
Wow, that’s bad. A divorce has severe effects on a child. I only know that your parents’ divorce can cause you to associate with the wrong people who will also make you a wrong person.
Ja dat klopt helemaal maar door scheiding ga je niet alleen met verkeerde vrienden, behalve dit heeft scheiding ook andere effecten op kinderen zoals…
Yes that’s true but this is not the only effect a divorce has, it also has other effects on children like…
Voor dit probleem heb je iemand nodig die altijd voor je klaar staat.
To handle this problem you need someone who will always be there for you.
Maar het ligt ook een beetje aan jezelf of je de goede of het verkeerde pad kiest.
However, it also partly depends on yourself whether you choose the right or the wrong side.
Wij denken er wel makkelijk over maar ik denk als je zelf in die situatie zit dat je dan geen tijd hebt om te denken welke pad je wilt gaan kiezen, omdat je je dan zo slecht voelt wil je snel iets gaan doen om dit gevoel achter de rug te laten.
We think about it too lightly but I think that you won’t have time to choose which side you want to choose when you’re in such a situation yourself. When that happens you feel so bad that you would do anything to leave this feeling behind.
Nu ik er over denkt heb je wel gelijk. Maar na al dat gepraat besef ik het dat je ouders toch een belangrijk rol spelen in je leven. Ik ben heel erg blij dat mijn ouders geluk zijn met elkaar en dat ze geen ruzies hebben met elkaar.
Now I think about it, I think you’re right. However, after all this talking I realize that your parents do indeed play an important part in your life. I am really happy that my parents are happily married and they have no real arguments with each other.
Ik ook want als je ouders gelukkig zijn ben je zelf ook gelukkig.
Me too! When your parents are happy, you are happy yourself!
Ik ben vergeten dat ik een afspraak heb dus ik moet gaan.
Oeps, I forgot I had an appointment so I have to go now.
Het was leuk om met je te praten.
Well, it was nice talking to you!
Dat vond ik ook, na een lange tijd je nog te kunnen zien.
Likewise, it was nice to see you after such a long time.
Doei
Bye now!
Doei
See you later!