Iemand ervaring met;

[i]Hi,

Heeft iemand ervaring met de volgende opleidingen;

• Apothekersassistente
  • SPW (Maak niet uit welke richting)
  • Onderwijsassistente

Zou iemand er iets over kunnen vertellen. Internet heb ik al geraadpleegd, maar daar komen niet echt meningen uit. En ja, ik ga ook naar de opendagen van scholen. Ik moet me gaan oriënteren voor mn nieuwe opleiding, omdat ik mijn huidige te saai vind. [/i]

Sorry, ik kan je niet helpen.
Alleen om 'm weer wat omhoog te helpen misschien (:
Succes ermee!

[i]Thanks!

Ja, en ik heb nog het idee ook dat mijn mentor me niet eens heeft opgegeven voor een persoonlijkheidstest. Omdat ze mij daar op mn huidige opleiding veel te hard nodig hebben -__-’[/i]

Hoger ^^

Mijn vriendin doet SPW op het ROC,
ze zit nu in het 1e jaar.
Ze zit altijd in hetzelfde lokaal, en dan komen er elke keer leraren wat vertellen.
meestal gaat het over dingen die je op je stage kunt toepassen en over de zorg.
De enige vakken die echt een benaming hebben zijn engels en nederlands.
Voor de rest weet ik dat ze een map heeft met competenties (zegmaar een lijst met dingen die je “afgerond” moet hebben, voordat je ze op je stage mag toepassen) en ze moet allemaal verslagen maken.
Én ze is op dit moment bezig met een stage bij iemand thuis met een klein kind. ze moet 3 dagen per week naar school en 2 dagen stage.

en voor de rest weet ik het niet! hoop dat je er wat aan hebt :stuck_out_tongue:

[b]Ik doe de opleiding SPW.
Versneld, niveau 4 in 2 jaar ipv 4 jaar.
En ik zit nu in de 2e klas.

Momenteel ga ik 2 dagen naar school en de andere 3 dagen stage (heb op dit moment alleen geen stage, vanaf april).

De vakken die ik tijdens deze opleiding heb (kan zijn dat ik er 1 vergeet ofzo)

• Nederlands (alleen 1e jaar)
  • Engels (alleen 1e jaar)
  • Muziek (alleen 1e jaar)
  • Sociale vaardigheden (heel veel rollenspellen doen client/begeleider)
  • Lessen die gericht zijn op de doelgroep waarvoor je hebt gekozen (gehandicaptenzorg, volwassenenwerk of jeugdzorg)
  • Methodische vaardigheden (over het maken van begeleidingsplannen etc)
  • Gezondheidsleer (biologie, medicijnleer etc)
  • EHBO (een periode gehad)
  • Huishoudelijke vaardigheden (over schoonmaak etc)
  • MWB (deze lessen heb je wanneer je stage hebt, hierin bespreek je in kleine groepen hoe je stage gaat enzo)
  • Tutor (hierin maak je opdrachten in kleine groepen, tutor is een soort mentor).
  • VGL (alleen 1e jaar, vraaggestuurd leren. Oftewel gewoon een lesuur huiswerk maken op de pc).
  • PMV (alleen 1e jaar, soort van maatschappijleer).
  • Budgetteren (alleen 1e jaar)
  • Starttaal (alleen 1e jaar, opdrachten maken qua spelling & Nederlandse taal)

En dat was het geloof ik wel.[/b]

Hee,

Ik doe de opleiding apothekersassistente. Ik vind het echt een superleuke opleiding! Alleen wel pittig. Je moet goed kunnen rekenen. Stage lopen doe ik pas aan het eind van het jaar dus daar kan ik je (nog) niets over vertellen. Deze vakken heb:

• Nederlands
  • Rekenen
  • Farmaceutisch rekenen
  • Farmaceutische patiëntenzorg
  • Omgangskunde
  • Geneesmiddel bereiding (theorie en praktijk)
  • Anatomie
  • Scheikunde
  • Integrale leerlijnen
  • Sport
  • Mentor uur
  • Engels (begint 2e jaar pas).

Volgens mij waren dit alle vakken :wink:. Als je vragen hebt kan je me natuurlijk altijd een berichtje sturen!

Ik heb ook wat info nodig over onderwijs assistent ma kan niet veel vinden op de site…
(zie dit ma als een upje :stuck_out_tongue:)