Iemand ervaring met verkoop/kopen?

Hey , ik ben nieuw op deze site! Ik wil ook eens gaan verkopen maar ik ik vind het een beetje eng met dat internetbankieren ofzo iets?
Kunnen jullie me even vertellen hoe jullie het hebben gedaan? :wink:

^lees het algemene topic :slightly_smiling_face: ik ben ook best nieuw hier en wil het ook gaan doen, dat topic heeft me in ieder geval veel geholpen:)

Dat heb ik gelezen, maar ik snap het ‘bankgedoe’ helemaal niet.

Er is een algemeen topic met info hierover: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/belangrijk-verkoopregels-en-tips-256762.0.html. Daar kun je ook verdere vragen stellen.

Internetbankieren is verder niet eng. Kopers kunnen niks met je rekeningnummer, ze kunnen er alleen geld naar overmaken.

Je laat gewoon het geld op je rekening storten. Eventueel kan dat ook zonder internetbankieren. Dat geldt dus voor verkopen. Alleen om te kijken of het op je rekening is gestort moet je steeds naar de bank lopen en kijken of het is bijgeschreven. Dus pasje in de muur en kijken hoeveel er nu bij is gekomen, en vergelijken met de vorige keer. Dus goed onthouden hoeveel, daarom vind ik internetbankieren veel makkelijker. Daarbij verstuur ik het pas wanneer het geld op mijn rekening staat en weet ik ook meteen van wie het is.

Kopen, kan ook zonder internetbankieren, alleen duurt dat langer. Via een overboekingskaart kun je ook het geld over laten schrijven naar die van de ander. Alleen duurt dat geloof ik 5 dagen, dus zou ik het wel melden aan de persoon, zodat die er rekening mee kan houden.