Iemand ervaring met Sint Janskruid tabletten?

Ik gebruik sinds een weekje Sint Janskruidthee,
maar ik vind het niet zo handig met naar school meenemen etc.
Daarom wil ik nou overstappen op Sint Janskruid tabletten.
Tabletten zijn natuurlijk wel wat sterker en daarvan zijn de bijwerkingen waarschijnlijk ook sterker. Nou is mij wel geadviseerd om Sint Janskruid te gebruiken, maar ik ben een beetje bang voor de bijwerkingen.

Dus mijn vraag; heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn moeder had het eens voor me meegenomen, maar ik heb het niet gebruikt omdat het de werking van de pil verminderd.

ja, ik heb het gebruikt… werkt opzich goed als je je aan de dosering houdt! :slightly_smiling_face:
een vriend van mij had het geadviseerd ( is homeopaat) :slightly_smiling_face:
zit wel goed dus :wink:

wat is het?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Janskruid#Medisch_gebruik

Ik heb zeer goede ervaringen met zulke homeopathische middelen! St Janskruid dan weer niet, maar wel met bv. valeriaan en passiebloem. Zelf zou ik wel eerder voor een natuurlijk middel dan voor een pil kiezen. Zijn er geen capsules van bv? Je weet namelijk nooit precies wat ze in een pil proppen :wink:

Houd wel rekening mee dat het de werking van de pil beïnvloedt. Heb het zelf verder nooit gebruikt, dus een upje voor jou.

Ik slikte het een tijdje, pillen werken net zo als thee. Maar ik slik het al een jaar niet meer wegens de pil. Het verlaagt je oestrogeen, waardoor je pil minder goed werkt.