Iemand ervaring met plukken haar bleken ?

Ik wil graag een paar plukken van m’n haar bleken, zodat het grijs of wit wordt. Hoe kan ik dit het beste zelf doen ?

Waarom wil je grijs haar?

gooi er gewoon veel blondspray in, die blijft lichter worden, hoe vaker je het föhnt

Waar kun je die blondspray kopen ?

Jahoor, alsof dat te doen is als je wit of grijs haar wilt… gooi er gewoon ontkleurder in, en als het oranje/geel wordt , asblonde verf erover heen, dan gaat het oranje/gele weg.
Laat je het lang genoeg inwerken en dan wordt het uiteindelijk wel grijs

bij mij werd het oranje, bij een vriendin ook.

Koop geen blondspray, is heel slecht voor je haar. Kun je het beter verven want dan zitten er nog verzorgende dingen in. Ik had me haar ook blondgesprayed het werd ten eerste niet echt heel blond met een oranje gloed en ten tweede mijn haar is van mijn kont tot na me bh band afgeknipt omdat het zo dood was van die blondspray.

waarom wil je grijs/wit haar, heeft dat een speciale reden?
Of gewoon omdat je dat mooi vindt…?

Zelf? Niet… gewoon naar de kapper.
Ik weet niet wat voor haar je hebt… maar als je haar een rode ondertoon heeft dan kan het gelig worden van het bleken. Dat is hetzelfde met bruin en zwart haar. Als je zelf blond haar hebt en lichter wilt moet je iid bleken… want van verven word het haar groenig. Ik zou niet zelf experimenteren want als het mis gaat kan je haar uitvallen… zeker als je al dun haar hebt. Gewoon naar de kapper gaan, zoals ik al zei.

Ik heb het ook gebleekt. Maar echt het is zo slecht voor je haar, kapper of zelf, het gaat er echt dood van, of althans bij mij, dus ik raad het je niet aan…

Ga gewoon naar de kapper, die weet het beste hoe je dat moet doen. Omdat jij waarschijnlijk geen verstand hebt van bleken. Vaak als je het zelf gaat bleken gaat heel je haar er kapot aan en word het vaak niet de goeie kleur.

thnx voor de tips ^.^ Ik wil alleen maar één plukje, misschien twee. Kun je dat ook bij de kapper laten doen ?

Wat zeikt iedereen nou over ‘Kapper, Kapper’ en ‘Geel haar’

Blijkbaar dus geen enkele ervaring of gewoon gebrek aan kennis.

1 a 2 plukjes kan makkelijk zelf, een vriendin van me heeft de hele bovenkant van haar haar zelfs zelf gebleekt. dus 't is echt dikke onzin om super veel geld te gaan betalen door 't door de kapper te laten doen.

1x ontkleuren, daarna nog een keer. Dan is 't wss iets van lichtgeel of orange.
En dan moet je het wassen met zilvershampoo
Dit haalt alle geeltinten uit je haar. Op donker haar doet 't uiterraad niks.
Wel goed even de gebruiksaanwijzing lezen.
En daarna gewoon een goed maskertje erin gooien.

Niks aan 't handje.

je kan tog gewoon coupe soleil nemen?
vriendin van mij deed daat ook met heel donker haar
en ze heeft t gewoon langer laten zitten deed t prima

Niet doen, je haar gaat er zó dood van totdat je het eindelijk kunt afknippen.

ooo god waar moet ik beginen XD

nou ik heb dus bijna wit haar … het werkt zo
ontkleuren en dan een week rusten
ontkleuren en een week rusten
dit moet je een aantal keer doen tot het haar licht genoeg is
en tussen door met grijs shampoo wassen en met white toners werken
maaak je maar klaar voor de hoeveel heid geld dat er in gaat zitten
wit haar is duur in onderhoud en verzorging
voor je begint met bleken kan ik je aan raden de dode punten uit je haar te laten knippen . en na het kleuren een goed voedend haarmasker te gebruiken
en maar hopen dat je haar er een beetje tegen kan … ik ben bij mijn 4e behandeling ik doe er 4 weken tussen om dat mijn haar dat echt nodig heeft en het is nu platina blond dus nog niet wit … hier voor moet ik nog een aantal keer . en grijshampoo is een must have … ook al lijkt het als je haar nat is geregend of het paars is het geeft een grijze gloed over je haar …

o ja en de meeste kappers wagen zich niet aan grote witte plukken zetten … je moet bij een kinkie kappers en dat soort zijn . als je het laat doen maar om dat het zo veel werk is is het nog duurder dan zelf doen … natuurlijk ben je wel in betere handen en heb je minder kans dat je haar uit valt :slightly_smiling_face:

heb ik ook gedaan, moet je van dat blauwe spul uit een potje kopen bij de kappersgroothandel, blondeer heet dat geloof ik, en dan met een kwastje en zilverfolie op je haar aanbrengen en best wel een tijd erin laten zitten, ligt eraan hoe donker je haar is. Dan uitspoelen en je haar is wit,grijs.

mijn haar wordt helemaal niet dood van blondspray
merk er niks aan behalve dat het lichter wordt

Blonde plukken verven en heel vaak met zilvershampoowassen :'D

Ik heb helemaal roze haar, en ik heb het zelf gedaan, en ik weet alles van bleken dus. :’)
Ik zou het zo doen, je gaat naar de kapperswinkel, en koopt daar bleekmiddel. Die is van kwaliteit goed, en je haar gaat er veeeel minder kapot van. Als je wit haar wilt, koop je best ook zilvershampoo, en een hair repair mask. Ik gebruik henna hair repair, dit maakt je haar echt zacht en glanzen, en er worden natuurlijke producten gebruikt! Dus je bleekt je haar, wast het met zilvershampoo ( 10 minuten laten intrekken voor de zekerheid. Dan is het effect beter) en daarna zet je er een half uurtje een hair repair mask op. Na twee weken kan je dit opnieuw doen, en normaal is je haar dan echt wit, en totaal niet kapot.
Zo heb ik het met mijn hele haar gedaan ( En daarna roze geverf) en dat was echt fantastisch! ^^