Iemand ervaring met hypnose?

Ik wil dat gaan doen, maar ik weet niet goed hoe dat werkt… Werkt het ook als je er niet 100% in gelooft? Want het klinkt zo zweverig…

Waarom ik 't wil doen:
Heb een GROOOOTE wespenfobie (hommels & bijen ook), 't is een mooie dag vandaag en ik durf gewoon niet naar buiten, net buiten geweest met mijn hond (moet uit he xD) en was ZO bang. Dit gaat al 6 jaar zo! Van Maart tot November ga ik met angstgevoelens buiten.

Ik kan wel naar plaatjes kijken, of als er eentje achter een raam zit heel dichtbij komen, lukt prima! Maar eens ik buiten ben en er eentje komt aanvliegen verlies ik alle controle over mezelf, ik zo echt serieus zo onder een auto rennen, hoewel ik nu aan 't leren ben volledig stil te gaan staan als er een komt. Maargoed, omdat die ansgt zo… plots is denk ik dus aan hypnose, want NU ben ik er niet bang voor, weet ik dat die beesten mij niets gaan doen, hooguit prikken… Maar als ik er dan een zie, hoooo maar! Dus het is vast iets *onderliggend* waar je dan met hypnose iets kan aan doen…?

Of als er mensen zijn die nog een andere vorm van therapie weten voor zo iets, kan ook! (EFT heb ik al gehad…)

Ik denk dat je beter stap voor stap je wespenfobie moet benaderen, zeg maar. Ik geloof niet in hypnose… :stuck_out_tongue:

Ik heb ook een wespenfobie (gehad), en eigenlijk nog wel een beetje. Maar wel veel minder! Ik had een soort van therapie gedaan en daarbij moest ik me helemaal indenken hoe het voelt als er zo’n wesp is enzo. En vertellen, zeggen wat voor cijfer ik mijn angst zou geven. Ik weet niet meer precies hoe het ging want het is al best lang geleden. Ik moest toen geloof ik met een koptelefoon op en dan hoor je van die tikjes. Ik moest dan net doen of die situatie er was en die koptelefoon (de tikjes) zouden er dan voor zorgen dat de angst niet helemaal overheerst. En dat dan een paar keer. Maar ik weet niet meer precies hoe het echt precies ging en hoe het heet… Sorry misschien weet iemand anders dat?:open_mouth:

Oh, wat goed dat 't bij jou beter is, was 't bij mij ook maar al zo, haha :grinning: Wel interessant die therapie, maar ik weet niet of dat werkt… Want als ik nu probeer dat op te roepen, lukt dat niet zo… Een heel klein beetje maar de grote paniek voel ik niet, of was dat niet de bedoeling?

Ja ben wel blij dat het nu beetje over is:P Maar misschien is dat niet alleen door die therapie, geen idee. Bij mij was er ook niet echt ontzettend grote angst toen ik de situatie opriep. Wel een beetje, dus misschien is dat ook goed haha.
Het was trouwens niet zomaar een zelfbedachte situatie, maar het was echt gebeurd. Als je bijvoorbeeld in jou situatie een wesp ziet en dan controle verliest.
Je kunt het altijd proberen :slightly_smiling_face: Misschien weet diegene die dan de therapie met jou doet wel de beste manier om het anders proberen op te lossen als het niet werkt! :slightly_smiling_face: