Iemand ervaring met Gerbil of degoe?

heee, ik wil dus 2 degoe’s of 2 gerbils nemen en ik heb al een kooi. alleen de kooi is zegmaar met een plastic onderbak. Gaan ze dat dan kapotknauwen ofzo? En heeft er iemand nog verder ervaring mee en kan die positieve punten en negatieve punten opnoemen? dan weet ik een beetje waar ik allemaal rekening mee moet houden. Ik heb wel op internet gelezen maar wil het liever van iemand horen die ze ook echt heeft:)
x

Upje:)

Wat is een Gerbil/degoe?

Glas is beter, en ze kunnen idd. plastic kapot knagen. Ik zou nog even naar een dierenwinkel gaan om te informeren. Het ligt er namelijk ook aan hoe dik t plastic is.

soort cavia of rat ofzo ?
geen idee eigenlijk xD

Bedankt voor de reacties:)
x

Dat kunnen ze kapot knagen ja, en dan ook nog eens opeten
wat voor kooi heb je?
Let wel dat gerbils niet echte knuffeldieren zijn, meer kijkdieren. Verder weet ik er niet zoveel van :wink:

Eigelijk is het een hamsterkooi, maar hij is echt supergroot. voor heel hoog.
Dus er zou wel degoes in passen.
Alleen de onderkant is dus wel van plastic.
x

dan kun je er lekker veel zaagsel in kooi want ze houden heel erg van graven :slightly_smiling_face:
De minimale afmetingen waren volgens mij 800cm2 per gerbil.
Oew nu wil ik ook gerbils haha :relieved:

Ik heb 2 gerbils gehad, ze waren echt leuk :]
Maar ze knagen idd aan de rand van een plastic bak, en ze kunnen door hele kleine openingen dus pas op! De mijne was ook een keer ontsnapt

Bedankt voor de reacties:D, oke wat kan ik daar tegen doen als ze dat plastic kapot bijten? bijten ze er echt hele gaten in of niet?
x

Ik zou gewoon bij de dierenwinkel informeren…

Gerbil en degoe, dat klinkt echt heel leuk xD

ik zou geen plastic doen, ik had ook Gerbils en die knaagden echt álles wat knaagbaar is kapot x’] maar verder zijn die dingen wel lief =] ze bijten je iig nooit ^^ ik had een glazen kooi met kippengaas ofzo er overheen.

Whoaat k weet niet eens wat ze zijn XD

http://www.lockstockphotography.com/images/content/stock-photography-gerbil.jpg

Gerbil

http://www.euronet.nl/~vdwk/bonsai/degoe4.jpg

Degoe

we hebben twee gerbils hier thuis ook met een plastic bak, ze kauwen het niet kapot, wel het trappetje van plastic dat in de kooi zit… maar dat is niet zo erg… het hok is helemaal rond dus daar valt simpelweg niet aan te kauwen, dat trappetje daarentegen heeft een zijkant en daar gaan ze dus aan knagen. er zat eerst ook een molentje in maar die hebben we er uit voorzorg maar uit gehaald (en ze speelden er ook nooit mee).
een glazen bak is wel beter, ook groter vaak, maar nadeel daarvan is dat het minder goed ‘doorlucht’.

http://img134.imageshack.us/img134/9086/dichtkooibak0cm.gif
zo’n soort hebben we. iets anders, deze komt van google. het trappetje is dicht en de verhoging is ook dicht en niet van die tralies. en het molentje zat naast het trappetje.

Heey,

Ik zou geen plastic kooi nemen. Ik weet niet hoe hoog de onderkant is en of het stuk daar boven is, maar mijn gerbils houden heel erg van graven dus als het open is dan ligt al het zaagsel enzo er binnen no time weer uit. En ik denk dat je ook grote kans hebt dat ze aan dat plastic gaan knagen… Wij hebben ze in een aquarium zitten met een soort van gaas aan de bovenkant.
Wil je ze toch in die plastic kooi doen, dan zou ik rond dat plastic aan de binnen kant een soort van gaas doen, niet van dat kippengaas want daar gaan ze ook aan knagen en van dat geluid wordt je echt helemaal gek:P Maar meer zoiets:

http://www.joefix-studio.be/producten/954TMB.JPG

En dan zorgen dat er nergens scherpe randjes zitten

xx

Ik heb 2 degoes.
Ik zou geen plastic onderbak nemen, die heb ik ook 2 dagen gehad en toen waren ze er door heen gegaan.
Ze hebben nu al een tijdje een stalen kooi maar omdat er van die gaten zeg maar tussen de draden in zit(weet niet hoe ik het goed moet uitleggen) word ik soms de hele nacht wakker geworden omdat ze met hun tanden hele tijd zo “ting ting” geluid maken aan die draden.
Denk dat een glazen kooi nog het beste is. Geef ze wel goed voer ze mogen niet te veel vet of zout ofzo, en ze zijn gek op chinchilla zand, en op hooi:) Ohja nadeel/voordeel is dat ze zo’n 6 of 7 jaar oud worden.
Ik heb vroeger altijd ratjes gehad en die worden maar 2 ofzo en mag pas weer andere beestjes als de degoes weg zijn/dood zijn. Dus naja of dat een voordeel of nadeel is weet ik niet hehe.
Verder zijn het wel leuke beestjes maar de mijne zijn niet tam te krijgen.

Een gerbil is een woestijnrat.