iemand ervaring met een spijkerjasje bleken?

[i]ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi spijkerjack in gebleekt spijker,
maar ik kwam niks naar mijn zin tegen.
nou kocht ik laatst een jasje in wél het goede model,
maar ik vind de kleur te donker!

ik wil hem gaan bleken maar heeft iemand daar ervaring mee,
of tips voor mij?!

ik heb al op google gekeken,
maar de meningen zijn zo uiteenlopend,
dat ik het liever hier even vraag!

iemand ervaring met het bleken van spijkerstof?[/i]

:grinning:

Up!

^
thanks!

kan prima hoor,gewoon bleek aanbrengen op de plek waar je het wil hebben even in laten trekken en dan in de was doen.

maar hoe?
met een sponsje, spuitbus, met een bekertje gieten?
en hoe is de verhouden? met water/zout verdunt,
met alleen water verdunt, of puur?
:grinning:

met spuitbus bedoel ik een plantenspuit ofzo!

Ik heb wel eens een broek gebleekt door hem in water met bleekspul te leggen, maar daar werd ie wel een beetje gelig van…

misschien eerst testen op een oude spijker broek of iets dergelijks met ongeveer de zeelfde kleur ?
zodat je ongeveer weet hoe het eruit gaat zien , zonder dat je achteraf een terleustellend resultaat krijgt… ?

ik zelf vind een sponsje het makkelijkst werken voor wat kleinere vlekjes
maar als je een mouw ofso wilt doen is zoals jij al zegt een plantenspuit errug handigXD
en de bleek niet verdunnen!!!

[i]ja ik wil het gehele jasje bleken,
en hoop dat het zoiets wordt

http://www.odelamode.nl/home/sys/producten/2778_1_org.jpg

maar als het helemaal wit wordt is het ook geen probleem.
ben alleen bang dat ik gaten krijg, de stof dun wordt, of het gelig uitslaat.

ik heb geen spijkerstof verder, draag nooit broeken enzo x) [/i]

haha wooooow die is groot, ik haal m zo wel weg!

wat voor model wou je dan? ik heb namelijk wel een spijkerjasje in die kleur (ik bedoel wit, het blauwe is net iets donekrder)… (model is korter dan een shirt, staat superleuk open)

^
ja ik heb t jasje al!
maar die is donker, vandaar

iemand nog tips?

Ik denk dat je dat jasje gewoon een paar keer (misschien wat meer dan een paar keer :’) ) in het bleek moet stoppen en dan kijken tot hoeveel je het wil verbleken en dan uiteindelijk uitwassen (tenminste zo zag het er uit in prisonbreak toen ze hun blauwe overals wit wilden maken d.m.v bleek in de toilet gooien en daar dan een beetje wassen/indompelen/schrobben :stuck_out_tongue:)
En je moet het volgens mij wel sowieso met water mengen anders is het te sterk en neemt het misschien te veel weg en word het wit op sommige plekken. Ohja, en wat ook in Prisonbreak was ik hou van Prisonbreak :’), was dat er soms nog wel plekken waren die dan nog donker waren bij bijvoorbeeld de naadjes, dus dan zou ik daar ook goed op letten. :slightly_smiling_face:

Ja ik heb dat vanmiddag nog gedaan, ik heb anderhalve fles bleek gebruikt in ongeveer 6 liter water gebruikt. Maar je moet wel goed roeren anders krijg je allemaal vlekken, tenzij je dat wil maar dan kan je het beter met een spons doen. Je moet het er wel een tijdje in laten zitten maar dat ligt er ook nog aan hoeveel bleek je erin doet. De naden enzo kan je trouwens niet bleken.

Ohja als je er alleen bleek op doet wordt het wit. Veel succes!

ik denk dat je het zo kunt doen: Een (grote) emmer vullen met water en bleek(ongeveer een flesje van 0.5 liter? meer kan altijd) en dat laat je dan intrekken. je zult het water vanzelf wel donkerder zien worden en je jasje juist lichter.

succes!

up!