Iemand ervaring met een narcose-tandarts?

Hello everybody (:
Ik ben echt een ontzettende schijterd voor de tandarts, het is echt een fobie. Als ik bijv. weet dat ik volgende week een afspraak heb (al is het maar controle) slaap ik gewoon een week niet en sta ik compleet in de stress en doe ik echt alles om eronderuit te komen.
Met alle gevolgen van dien, ik heb een enorme wortelontsteking in 2 kiezen en een hoop gaatjes omdat ik al zo lang niet meer ben geweest. (Ik poets verder netjes 2x per dag mijn tanden, maar ik heb een heel zwak gebit waar gewoon altijd wat mee mis is, ja ik tref het…) Dat heb ik nu een aantal jaar uit kunnen houden zonder al te veel pijn, naja af toe met een ijsje enzo wel maar t’ was uit te houden. De laatste 4 a 5 maanden neem ik elke dag de maximale dosering ibuprofen omdat de pijn niet meer uit te houden is. En ik ben nu op een punt dat ik het zat ben, maar no way dat je mij in een tandarts stoel krijgt voor langer als 3 min. Ik ben al bij speciale angsttandartsen geweest maar ook dat is een probleem, ik kan het gewoon niet. Maar de pijn is er natuurlijk nog wel, en dat is zoals ik al zei niet uit te houden dus moet er echt wat gebeuren. Nu ben ik via internet bij een tandarts in Alphen aan de Rijn gekomen, die behandelingen onder narcose’s doet (http://www.narcosetandarts.nl/index.html) En dat is natuurlijk een geweldige uitkomst, en wil dus vragen of iemand hier ervaring mee heeft, niet perse bij die tandarts maar gewoon in het algemeen een tandarts behandeling ondergaan onder narcose. Ik ben in m’n leven 8 keer geopereerd dus een narcose is niks nieuws. Ik hoop dat een paar van jullie ervaring hebben en dat even met me willen delen, en zo niet bedankt dat je dit hele verhaal gelezen hebt.

(Lucht voor mij ook wel op om dit kwijt te kunnen want niemand (behalve m’n ma) weet van die angst ed.)

Alvast bedankt (:

Nee, ik heb alleen lokale verdovingen gehad tijdens het trekken van alle verstandskiezen.
Die werkten al zeer prima, laat staan een gehele narcose.

Oooeeh, vervelend dat je het niet durft.
Sorry, geen ervaring mee upje.

Ik moest onder narcose voor mijn verstandskiezen te verwijderen, geen problemen of last van gehad, niks om je zorgen over te maken dus :wink: Ik zit nu ook onder verdoving & heb er niet echt last van.

Heb alleen honger :’)

Haha, ja ik ga er vanuit dat je onder narcose helemaal niks voelt, dat is logisch natuurlijk.
Alleen gaat het er bij mij nieteens zozeer om de pijn, ik durf gewoon niet.

ik had teveel prikken gekregen(9) en had 3 uur achter over gelegen dus toen ik opstond viel ik flauw

Een aantal jaar geleden zijn een aantal tanden eruit gesneden onder narcose.
En wat later is mijn kaak naar voor gezet, niet echt tand-achtig maar het was wel omdat mijn tanden zo beter zouden blijven staan xD

Denk dat het eerste voorbeeld dan het beste is, dat werd gedaan omdat ik ook echt al gilde mij het minste, dus dan maar in 1 keer alles goed eruit xD Weet alleen totaal niet hoe of wat, dat is allemaal voor me geregeld toen…

Dit jaar een wortelkanaalbehandeling gehad en dat viel me REUZE mee, gelukkig was ik de week van tevoren in Londen dus geen tijd om me druk te maken xD Maar ik was heel bang voor de pijn, en het heeft gewoon GEEN pijn gedaan, zelfs de verdovingsnaald niet!!

Naja bij de ‘narcose tandarts’ krijg je dus echt een gehele narcose zoals bij een operatie (via een kapje of infuus) en ben je echt helemaal weg. Dus dat is een uitkomst aangezien ik normaal gewoon linea recta een tandarts praktijk uitloop zodra ze ook maar in m’n mond willen kijken.

Mijn tandarts doet ook behandelingen onder narcose.
Ik durfde ook ECHT niet, dus narcose was voor mij een geweldige oplossing!
Ik viel meteen in slaap en werd wakker in de auto op weg naar huis, helemaal niks van gemerkt dus :slightly_smiling_face:

ja ik had een keer en operatie aan m`n tand moest ook onder narcose, je krijgt zown kapje op en daar komt dan iets in ofzow weet niet precies en dan val je zegmaar in slaap ( het stinkt eenorm ) naja wees egt niet bang er gebeurt tog nix

Dat vind ik dan weer vreemd, moeten ze niet checken of het goed met je gaat? Of iig wel wachten tot je wakker bent…?

Thanks voor de reacties! (: doet me goed! Ik schaam me er namelijk echt voor, dat ik zo bang ben voor zoiets stoms.

^Dat hebben ze ook gedaan, ik was wel wakker en werd in een rolstoel naar de auto gebracht, alleen kon ik me daar zelf achteraf niks meer van herinneren. ;p

Haha, nee mijn kleine nichtje heeft dat gehad toen ze 8 was…

Ze heeft nergens last van gehad, alleen een beetje duf nadat de narcose is uitgewerkt…

Hihi, dit doet mij denken aan Glee.

Mijn verstandkiezen zijn getrokken onder volledige narcose.
Ze tellen tot 3 en ik was nog net bij 2 en ik was al weg haha. Ik heb serieus nog nooit zo zalig geslapen toen denk haha ^^
Toen ik wakker werd moest ik gelijk wenen, waarom dat weet ik niet , maar voor de rest ben je gewoon een beetje suf :grinning: erg goede ervaring mee gehad ^^

Wow, je moet echt wel naar tandarts gaan ja, als je gewoon maximale hoeveelheid ibuprofen’s moet inslikken, tegen de pijn…
maar ik hebb er geen ervaring mee…

Ik kan me niet voorstellen wat je voelt, maar als je inderdaad zoveel schrik hebt van de tandarts, en je toch dringend moet gaan, dan kan die speciale arts een uitkomst zijn.

Misschien eens naar hen bellen om te informeren?

Veel succes nog!

Ohhhhh dat wil ik ook!
Ik heb ook een hekel aan de tandarts, en elke keer als ik er heen ga is het
weer iets mis ): En ik zweet nergens zo erg als bij de tandarts, ik kan niet tegen die pijn…
En je slaapt idd zalig als je onder narcose bent ^^