Iemand ervaring met borduren?

Met kerst wil ik voor iemand graag een setje handgeborduurde zakdoeken cadeau doen.
Ik heb alleen weinig tot geen ervaring met borduren, en weet ook niet zo goed wat ik ervoor nodig heb.
Wat voor garen moet ik gebruiken, en wat voor naald? Moet dat van een specifiek materiaal zijn?
En waar kan ik zo’n borduurraam vinden?

Wat voor garen moet ik gebruiken: Gewoon dunne garen.
Wat voor naald?: Kan een naald zijn met een scherpe of stompe punt, het is maar net wat jij fijn vindt! Borduurramen: Die kun je kopen bij HEMA, maar denk ook bij hobbywinkels zoals Boekenvoordeel en Pippoos

Je kan ook van die ronde borduurramen bij de Action vinden! Samen in een pakketje met borduurgaren & een naald & borduurstof (? ik weet niet of het wel zo heet haha). Alleen vind ik zelf de plaatjes die erbij zitten niet zo leuk!

Oh echt? Ik wist niet dat de action dat verkocht. Zal ik binnenkort eens moeten gaan kijken. Mooie katoenen zakdoeken heb ik al gekocht :slightly_smiling_face:

Ik heb een borduur-merklap (gekregen) en daar zitten gewoon katoenen draden in, die haal ik uit elkaar zodat het zes losse draadjes zijn en per 2 draadjes knoop ik ze vast. Vervolgens borduur ik met een touwtje van 2 draadjes ‘dik’. Dat werkt heel goed :slightly_smiling_face:
Dit is hoe mijn schoonmoeder me heeft leren borduren haha