iemand ervaring met bloedvergiftiging?

Hello,

Ik heb sinds gister een schaafwondje van mn schoenen op mijn hak. Heel onschuldig. Alleen ben ik gister gaan zwemmen in een plas, en nu is hij ontzettend ontstoken (het pus loopt er zeg maar uit, iel). Het is er ook helemaal rood om heen. Maar nu om mn hak heen, richting het midden van mn voet, zit een lijn van zo’n 4 á 5 cm lang. Natuurlijk heb ik allemaal horror verhalen gehoord over rare lijnen die je krijgt als je bloedvergiftiging hebt. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon een onschuldig ontstekinkje? Ik vraag het liever eerst even hier voordat ik voor een peanut naar de dokter ren.

Thanks alvast.

Ik zou toch maar voor de zekerheid naar de dokter gaan, je kan er ook wondroos aan overhouden.

Ik heb dat ook gehad, toen heb ik een antibioticakuur gehad. Ik zou zeker naar de dokter gaan want de dokter zei tegen mij dat ik op tijd was, maar dat het inderdaad uit had kunnen lopen op bloedvergiftiging.

Best naar de dokter gaan! Denk niet dat het een bloedvergiftiging is maar zou het wel kunnen worden. Bij een bloedvergiftiging heb je ook koorts en is je huid heel gevoelig voor water (het brandt dan zeg maar). Je wordt er dus echt ziek van! Zou echt sowieso naar de dokter gaan voor die wonde!

Ik heb even gebeld! Moet mn voet in een bak water met soda leggen. Mocht het groter worden moet ik idd meteen langs komen! Thanks mensen!

Je wond kan gaan ontsteken, maar voor je bloedvergiftiging krijgt ben je al weer heel wat stations gepasseerd :wink: als je koorts krijgt of het gaat enorm pijn doen wel actie ondernemen.

Precies, als je koorts gaat krijgen zou ik echt terug gaan naar de huisarts.

Ik zou de ontsteking goed schoonmaken, eventueel weken in soda of zuiveringszout als je dat hebt. Als de ontsteking niet snel verminderd dan zou ik wel maandag bvb naar de dokter gaan, hij kan je er snel vanaf helpen en zorgen dat je er niets raars van oploopt :wink:

Inderdaad even goed ontsmetten.

Wat denk je van gewoon gelijk naar de dokter?
Ik ben zelf ehbo-er en niet alle wonden kun je “even” ontsmetten met soda.
Een wond oplopen en dan zwemmen in een plas is zoiezo nooit een goed idee, en je kunt inderdaad goed een bloedvergiftiging oplopen. De lijnen die je ziet zouden nu nog onschuldig kunnen zijn maar dat hoeft niet.

Ik snap echt niet dat je hier hulp gaat vragen voor zoiets terwijl je duidelijk weet dat hier geen experts rond kruipen…

Ga naar de dokter! Waarschijnlijk ktijg je onderhand wel een antibiotica kuur… ik hoop voor je dat je er op tijd bij bent. Als de wond in een dag tijd al ontstoken is en er pus uit loopt is dat overduidelijk geen goed teken.

Het kan zijn ja. Ik heb zelf genoeg sepsis (bloedvergiftiging) gevallen gezien in het ziekenhuis, en het kan levensbedreigend zijn als je er niet op tijd bij bent.
Je loopt het gevaar dat de bacteriën zich nu in de bloedbaan bevinden, wat voor bloedvergiftiging kan zorgen.

Andere symptomen die je kan krijgen zijn: hoge koorts met koude rillingen, vocht vast houden, verminderde urine productie, en een snelle hartslag.

Onderschat een bloedvergiftiging niet… Ga ermee naar de dokter!

Als het maandag niet beter is geworden, zou ik ZEKER naar de dokter gaan. Bloedvergiftiging kan dodelijk zijn en kan ook ontstaan door 1 klein schaafwondje. Het is natuurlijk een worst case scenario, maar beter het zekere voor het onzekere nemen hoor.

Sowieso naar de dokter! En snel!

Heb ik zelf ook gehad, alleen heb ik er te lang mee gewacht en moest toen aan infuus. Als de lijnen nog niet zo ver zijn moet je je been recht leggen. Dus niet gaan staan ed. want dan loopt het bloed naar boven. Je moet ermee naar de dokter gaan en die geeft je medicijnen en dan is het meestal na een week weer over. Ik zal het ook snel doen, want het kan dodelijk zijn en ik had ook geluk dat ik op tijd erbij was. Maar als het goed is doet het ook verschrikkelijk veel pijn.