Iemand ervaring met bijles?

Heey meiden, heeft iemand van jullie ervaring met bijles, hiermee bedoel ik dat je in bv. de zomervakantie een extra vak aan je profiel toevoegt. Ik heb het profiel N&G en zit in vwo4, ik ben zo stom geweest om geen natuurkunde te kiezen, dus dat wil ik in de zomervakantie dan nog allemaal gaan inhalen enzo, maar ik weet niet precies hoe dit allemaal gaat, ik dacht misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee? (owjah && bv studie geneeskunde hoef je niet worden uitgeloot mits je gemiddeld een 8 of hoger is, maar is dat dan het gemiddelde van AL je vakken bij elkaar? dus duits enzo telt ook mee of niet?)

Liefs,

Al je vakken bij elkaar vormen je gemiddelde bij je eindexamen dus ook met Duits erbij. Bij de loting van geneeskunde kijken ze naar dit gemiddelde.

Ja dat zou je wel kunnen doen, maar dat kost je zoveel werk en zelfdiscipline. Je moet je realiseren dat je een héél jaar natuurkunde in moet halen, dus denk aan alle lessen die die kinderen gehad hebben, proefwerken, etcetera :’)
Ik wou dit eerst doen met wiskunde B en als het me dan niet beviel in de zomervakantie overschakelen op wisA maar dan wel heel het jaar invallen.

Maar ik denk niet dat ik dat aan zou kunnen en het is echt heel moeilijk, maar als je het echt kunt en wilt…

Ik heb de discipline wel, Ik kan zo zonder klagen een hele meivakantie gaan leren bij wijze van spreken… (dan echt van 9 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds, no problem). en tjah geneeskunde is iets wat ik écht wil && daar moet je natuurkunde voor hebben.

upjee

niemand?

iemand natuurkunde in de zomer gedaan of niet?:stuck_out_tongue:

^^ Ik niet maar ik heb ook een E&M profiel

upje

ik denk dat het best goed te doen is, zeker met een bijlesleraar erbij.
ik heb in 4vwo, 5vwo en 6vwo een hele slechte leraar gehad… dit jaar (6vwo) kregen we een toets over alle stof van 4vwo, en ik heb dus ook alles opnieuw moeten doen omdat ik bijna geen les heb gehad. het kost je wel tijd, maar dat is logisch.
natuurlijk is dit niet te vergelijken met totaal geen les, maar toch denk ik dat het best te doen is, mits je genoeg discipline hebt natuurlijk!

up
geen ervaring, weet je al of je dat gewoon op een “zomerschool”? ga volgen of gewoon met een privé leraar?

Ik krijg gedurende de zomer les van iemand die heel goed is in natuurkunde, voor de rest moet ik alles gewoon doorwerken, aan het begin van de 5e krijg ik een toelatingstoets om te kijken of ik genoeg geleerd heb! ik ben echt zo blij want ik heb zonet gevraagd of het mogelijk was en de docent zei dat hij mij het voordeel van de twijfel gaf :grinning: daarna wil ik trouwens geneeskunde doen (zonet carousseldagen gehad in groningen). ik weet het nu gewoon zeker hahah

nee geen ervaring mee, maar wel echt goed van je dat je zo gemotiveerd bent om dat allemaal in te halen, dat kan niet iedereen zeggen. tja, zoals je zelf al zei had je beter vorig jaar al natuurkunde kunnen kiezen, maarja
ik wens je iig heel veel succes metje natuurkunde en ook met je geneeskunde

Ik ken wel een meisje dat van 1vwo naar 2gymnasium is gegaan, die heeft 's zomers een jaar Latijn in moeten halen en dat is prima gelukt. Dus als jij het echt zo graag wil en er zo hard voor wil werken dan denk ik wel dat het goed komt hoor :slightly_smiling_face: Succes in elk geval!