Iemand enig idee?

Ik hoop dat 1 van jullie misschien hetzelfde heeft of dat 1 iemand misschien gelijk weet wat het is;
Mijn probleem is namelijk, dat wanneer het winter wordt, ik meteen begin met hoesten. Gewoon een hele dag door en dat een winter lang, zomers is het ook meteen afgelopen. Ik word hier zo ziek en moe van. Ik heb dit nu vanaf m’n 4e élke winter gewoon.
Ben naar de dokter geweest, die heeft een astmatest gedaan en dat heb ik dus niet. Mijn longen zijn zelfs hoger dan het gemiddelde (wedstrijdzwemmen.) Hij heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis(KNO-arts). Daar heb ik een maand geleden een operatie gehad, waar mijn holtes zijn leeggehaald omdat ze dachten dat het daarmee wat te maken had. Wat denk je? Niet dus. Ik ga hier nu echt helemaal kapot omdat het dubbel zo erg is teruggekomen. Bewegen lukt niet meer, vanwege het hele erge hoesten. Eten lukt niet meer, vanwege enorme keelpijn.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

up

vervelend zeg! Misschien ligt het aan de kou of een bepaalde luchtvochtigheid? Ik heb geen idee, upje voor jou :slightly_smiling_face:

Heb je dat elke winter ?
Ik heb wel eens een maand lang lopen hoesten, maar dat is uiteindelijk vanzelf weer overgegaan.
Misschien moet je dan nog maar een keer naar de dokter?

^Ja, ik heb het elke winter, al vanaf m’n 4e (Vertelde m’n ma, want dat weet 'k natuurlijk niet zelf :'3)

En volgende week woensdag ga ik weer naar het ziekenhuis. Maar misschien dat hier nét die ene zit die weet wat het is.

Kan het niet gewoon zijn dat je een erg lage weerstand hebt in de winter? Mijn broer is ook heel vaak ziek/verkouden en die heeft ook een relatief lage weerstand. Plus hij is allergisch aan huisstofmijt waardoor hij de helft van de tijd verkouden is :stuck_out_tongue:

Ik ben sowieso nergens allergisch voor. Ik heb al 2 testen gehad en 'n 3e hoeft van mij niet :'3.
Dan heb ik wel écht 'n lage weerstand als dat zo zou zijn. Aangezien ik nu alleen nog maar op de bank zit en dan al heel erg moet hoesten.

Ik heb geen idee, maar wel vervelend. Is het niet gewoon een soort tic geworden?

Vervelend zeg, ik hoest ook vaak maar zo van die kleine kuchjes, best wel irritant maarja.
Upje voor jou (:

@xxnadia
Een tik is het niet. Want dan zou ik het zelf opwekken, en dat is dus niet het probleem. Het is meer dat als ik dan adem, dan voel ik het al kriebelen :’). En daardoor moet 'k hoesten.

Hm toch wel raar. Wat ik zelf ook wel heb: als het heel koud is buiten dat ik dan meer moet kuchen en hoesten. Omdat de lucht die je dan inademt te koud en te droog is ofzo. Misschien dat het bij jou zoiets is maar dat je dat veel sneller hebt ofzo? Ik vind het vooral raar dat je het alleen in de winter hebt dus het moet daar toch iets mee te maken hebben zou ik denken :slightly_smiling_face: Ik hoop dat je snel een antwoord hebt alleszins.

Misschien ben je zelf niet sterk genoeg om over je verkoudheid heen te komen?
Ik ben ook elke winter snotverkouden en dat houdt aan tot het weer goed weer wordt, maar sinds 3 jaar krijg ik dan na een maandje verkoudheid ofzo een antibioticakuurtje mee en is het 2 weken later over.
Ik ben gewoon een kneusje :’)

.

@Crazyforyou
haha, maar dat zal 't wel niet zijn. Want bij jou ging het na een antibioticakuurtje over. Ze hebben mij ook nog een antibioticakuur gegeven. Toen bleef het 1 dag weg en na die dag kwam het weer.

Ik zou toch me weer laten testen. Als artsen het niet weten ga je het antwoord trouwens ook echt niet op girlscene vinden ;-).

^Nee, maar het was vooral; misschien zit hier nét die éne persoon die precies hetzelfde heeft en al weet wat het is ofzo (:

De kans dat een arts precies die ene persoon tegen is gekomen is veel groter, maar snap je wel hoor.

Ik weet ook niet wat het is. Maar bel idd geval je huisarts weer op!

idd moet in ieder geval zijn