Iemand die voor mij wil nakijken?

Hello.

Momenteel krijg ik voor het vak marketing hele moeilijke opdrachten. Ik wil graag weten of jullie misschien kunnen oordelen of dit een beetje goed is of wat er beter zou kunnen?

1. Geef gemotiveerd aan of ‘Thirsty bv.’ een kopers- of verkopersmarkt opereert.
Kopersmarkt, omdat ze zich vooral richten op de klanten en rekening houden met hun wensen.
2. Geef een voorbeeld uit de tekst, waaruit blijkt dat Thirsty het marketingconcept toepast.

Ze handelen vanuit een consumentgerichte benadering, ’’de verkoopafdeling heeft een groot onderzoek naar de wensen van de doelgroep uitgevoerd.’’
3. Noem en beargumenteer een sterkte van de onderneming.
Heel erg klantgericht, omdat ze rekening houden met de wensen van de klant.
4. Noem en beargumenteer een zwakte van de onderneming.
Dalende omzet.
5. Geef gemotiveerd aan of de directie van Thirsty bv. Voor ongedifferentieerde, gedifferentieerde of geconcentreerde marketing heeft gekozen.
Gedifferentieerde marketing omdat ’’elke moderne zelfstandige detaillist rekening houdt met de kopersgroep’’.
6. Noem 3 kenmerken van een/de doelgroep waar de drankenzaken, die bij Thirsty bv. zijn aangesloten zich op richten.

• Zowel jong als oud.
  • Liefhebbers, gezelligheidsdrinkers.
  • Voor alle inkomens.
    7. Beargumenteer van welk soort planning bij Hendrik en Marie sprake is.
    Een strakke planning, die aangeeft wanneer alles moet worden ingekocht en wanneer alles in de winkel moet liggen.
    8. Beargumenteer met welke inkoopsituatie de DMU te maken had.
    Material management: het productieproces is het belangrijkst.
    9. Noem 2 factoren die invloed hebben voor de DMU om voor een bepaalde leverancier te kiezen.
  • Prijs
  • Kwaliteit.
    10. Noem 6 marketinginstrumenten.
    De 6 p’s: Product, prijs, plaats, promotie, presentatie en personeel.
    11. Beargumenteer of in reclamecampagnes vooral de emotionele waarde of de gebruikswaarde van de nieuwe producten zal worden benadrukt.
    Emotionele waarde: voor gezelligheidsdrinkers, wat ook tevens een doelgroep van ‘Thirsty bv.’; is, is vooral emotionele waarde belangrijk. Men wil bijvoorbeeld graag een gezellige sfeer met man/vrouw, familie of vrienden.
    12. Waarom krijgen beiden de opdracht om er eerst zorg voor te dragen zodat het marktaandeel stijgt en daarna pas de winst?
    Dit zorgt voor betere naamsbekendheid, waardoor er waarschijnlijk meer verkocht zal worden.
    13. Beargumenteer tot welke groepen goederen de exclusieve wijnen zullen horen?
    Luxe goederen. Deze worden maar zelden gekocht, alleen door liefhebbers.
    14. Beargumenteer of ‘Thirsty bv.’ zich met de nieuwe artikelgroep (waaronder stokbrood en kaas) richt op consumenten die zogenaamde ‘impulsaankopen’ doen?
    Ja, de klanten vinden kaas en stokbrood lekker bij een drankje en vinden het makkelijk dit in één winkel te kunnen kopen.
    15. Motiveer volgens welke behoefte van Maslov, de uitbreiding van het assortiment ten aanzien van klanten tegemoet wordt gekomen.
    De eerste behoefte van Maslov: eten, drinken, warmte, slaap. Omdat drank onder drinken valt en nergens anders bij hoort.
    16. Beargumenteer of er bij de vraagverandering bij de doelgroep sprake is van een rage of een trend.
    Een trend, omdat het gericht is op de lange termijn. Er zijn altijd liefhebbers van drank.[b]
  1. Hoe kan de strategie die tot nu toe door ‘Ball & Ball’ wordt gehanteerd worden genoemd? Motiveer je antwoord.
    a. imitatiemarketing.
    b. nichemarketing.
    c. ongeconcentreerde marketing.[/b]
    Ongeconcentreerde marketing, omdat ze zich richten op een hele grote markt en niet alleen op de nabije omgeving.
    18. Noem 2 kwalitatieve en 2 kwantitatieve doelstellingen van ‘Thirsty bv.’ Geef je oordeel over deze doelstellingen.
    Kwalitatief:
  • goede producten.
  • goede klantbenadering.
    Kwantitatief:
  • omzet.
  • afzet.

Ik weet niet of er mensen zijn die er verstand van hebben, maar je zou me er heeel erg mee helpen als je me misschien uitleg kunt geven over de dingen die níet goed zijn.
(ik weet dat er een huiswerktopic is, maar dit is voor mijn gevoel een beetje téveel om daar te plaatsen.)

Alvast bedankt!

Je moet veel van de opdrachten maken naar aan leiding van de tekst geloof ik? Ik kan je daardoor niet zeggen of je het goed uit de tekst hebt gehaald. Maar je hebt wel alles goed beargumenteerd en je argumentatie klopt met je keuze.

Heel veel staat niet in de tekst. Ik heb hier geloof ik echt veel moeite mee. Maar we krijgen dit ook altijd zonder uitleg.