zijn er hier mensen die geld verdienen met YouTube? ben ik benieuwd naar
Vast wel
Ik zou het wel echt supergraag willen, maar nee.
Ik vraag me vooral heel erg af hoe dat werkt, ik ben er ook wel benieuwd naar.
door veel views en subscribers hebben.
Ik denk dat als je veel subscribers hebt, en dus een groot publiek aanspreekt, youtube/google zelf met je contact opneemt. Zo gaat het bij die beautygurus dacht ik.
Nee ik ook niet helaas… Lijkt me wel handig! Maar al mijn video’s hebben muziek waar auteursrechten op staat. En ben bang dat mijn kanaal daarom verwijderd wordt als ik geld vraag xD Als je op den duur meer subscribers enzo krijgt, stuurt youtube je vanzelf mail met de vraag of je ‘partner’ wil worden. En dan kun je het ook zien staan als je bij ‘videobeheer’ kijkt (de vraag of je partner wilt worden).
Yesh, zo ver was ik wel ongeveer, maar hoeveel verdien je dan bijvoorbeeld per view of nieuwe sub? Dat vraag ik me meer af ;p
Zou mijn droombaan wezen!
Maar bijv. bij beautyguru’s, die zijn interessant voor adverteerders. Dus die sturen hun producten op, zodat hun reclame daarvoor kunnen maken en daar verdienen ze de kost mee ;p
Dit is wat ik begrepen heb:
Je kunt bij veel sites van Google van die ads instellen, bijv. op je channel zo’n banner of voor je filmpje zo’n kort stukje reclame. Per keer dat iemand het ziet, ontvang je hiervoor een bepaald bedrag. Je ontvangt extra als iemand erop klikt. Je kunt die reclames zelf instellen, dus het hangt niet af van je populariteit oid. Natuurlijk hangt het wel af van je populariteit hoeveel je verdient, want hoe meer mensen de reclame zien en/of erop klikken, hoe meer je verdient. Dit is in ieder geval hoe het bij blogger etc. werkt, en ik geloof dat Youtube het ook zo doet (beide Google, + ik zag het bij YT ergens bij de accountinstellingen verstopt)
Veel YT’ers verdienen daarnaast geld via merch, dus shirt, bandjes, posters, etc. Sommige YT’ers verkopen ook echt hun creaties, dus albums etc.
Edit: oh en natuurlijk word je als je echt ‘beroemd’ bent vast ook wel eens benaderd door een of ander bedrijf dat je dan sponsort in ruil voor reclame, maar vaak is dit in de vorm van ‘hier is een boek, als je het reviewt mag je hem houden’.
Volgens mij verdien je niet per se per sub, tenzij je echt in de 1M zit en dus ‘voordelig’ bent voor YouTube/Google in de zin dat je de site meer populariteit geeft. Je verdient wel per view op een reclame en evt. click op reclame.
Maar waarom wil je het precies weten?
ik weet hoe je met youtube geld kan verdienen etc. maar ik wou meer weten WIE HIER (op girlscene dus) er geld mee verdient