Iemand die ik haat kan goed opschieten met mijn vrienden

Dat kwetst mij. Ik heb ze vertelt wat hij mij heeft aangedaan en ze hebben beloofd afstand van hem te nemen maar hij zit bij ons op school. Toch zie ik dat vriendelijke praatjes met hem maken en dat ze met hem lachen. Ik haat hem zo erg dat ik dat al niet kan hebben. Zijn dit geen echte vrienden of overdrijf ik?

Kom op zeg. Zij mogen heus wel met andere mensen omgaan hoor… Je kunt ze niet dwingen niet met iemand om te gaan.

Het zijn je vrienden, niet je bezit.

je overdrijft wand mensen mogen kiezen waar ze mee omgaan het zijn pas niet je vrienden als ze liever met hem weggaan dan met jou

Zij kunnen vrienden zijn met wie ze maar willen.
En ik snap je volledig, iemand die ik niet mag is goed bevriend met mijn vriendinnen, waardoor ik vaak verhalen van hem aanhoor hoe grappig/dom hij wel niet is en blablabla. Ik mag hem echt niet. Hij mag mij ook niet, als ik met vriendinnen sta te kletsen is het altijd: ‘heeee (naam vriendin’ terwijl ik er pal naast staat en hij mijn naam kent en mij ook. Arghrgh.

Mijn tip: Negeer het. Er komt een tijd dat je hem nooit meer hoeft te zijn.

Dat diegene onaardig is tegen jou, wil niet zeggen dat hij onaardig is tegen iedereen. Dat hij het dus wel met anderen kan vinden, moet je gewoon accepteren. Ookal zijn het je vrienden.

Wat heeft die jongen je dan aangedaan? Toen ik laatst hoorde dat mij vriendinnen met een jongen omgingen die mij in de eerste heeft gepest, werd ik wel boos :’)

Zoiets had ik ook, een vriendin van mij ging om met een jongen die ontzettend raar deed tegen een vriend van mij en ook een vriend van haar was. Iedereen wist dat ik hem niet mocht, maar ze bleef met hem omgaan en ons samen uittnodigen op feestjes. Die vriendschap met die vriendin is nu ook over, niet alleen doordat, maar het heeft wel een rol gespeeld. Dit klinkt wat overdreven, maar die jongen heeft echt hele rare dingen gedaan.

Haha, zoiets heb ik ook :’)

De ex van mijn vriend, die ik absoluut niet kan uitstaan, maar de rest van de wereld lijkt haar geweldig te vinden :'D

Ja, ik vind dat je overdrijft.

Ligt eraan wat die jongen bij jou heeft gedaan, mensen trekken hier te snel conclusies. Misschien is er wel iets heel ergs gebeurd.
En zo niet, dan stel je je wel aan.

Ik vind dat het eraan ligt wat hij heeft gedaan, als je bijvoorbeeld ruzie met hem hebt gehad over iets kleins dat uit de hand is gelopen vind ik niet dat je je vrienden kan verbieden met hem om te gaan. Maar stel hij heeft jou iets veel ergers aangedaan wat je echt heel veel pijn heeft gedaan en nog steeds doet, snap ik wel dat je liever niet hebt dat ze met je omgaan. Al kan je het ze nooit verbieden natuurlijk, je kan wel zeggen dat je het vervelend vind dat ze zoveel met hem omgaan.

dat kan ik begrijpen, maar weet je, je vrienden zijn vrij om om te gaan met wie ze willen. het enige wat je van ze kunt vragen is om het niet over hem te hebben als jij er bij bent.

is vervelend, snap ik. maar door zoveel haat aan hem te uiten, stoot je je vrienden alleen maar verder van je af. je hebt alleen jezelf ermee.