Iemand anders met Alopecia Areata?(kale plekken)

Hoi Allemaal,

Ik hoop niet dat ik jullie laat schrikken, maar ik ben dus kaal op sommige plekken op mijn hoofd. Mijn haar is zo geknipt dat het er redelijk overheen valt, maar doordat het vrij dun is, zie je de plekken soms wel zitten.

Zijn er misschien andere meiden die dit ook hebben? Hoe voelen jullie je erbij?
Ik vind het vooral heel stom dat ik niet een ander kapsel dus bijvoorbeeld een vlechtje of iets dergelijks kan doen, dan zie je het namelijk. Ook als het waait probeer ik het te verbergen, meestal zet ik dan de capuchon van mn jas op.
Verder laat ik het eigenlijk aan iedereen zien in mijn omgeving. Dan schrikken ze teminste niet als het een keer prongeluk zichtbaar is.

Ik hoop met dit topic wat ervaringen uit te wisselen. Wat doen jullie er aan? Medicatie?

Respect voor jou! Zie dit maar als een up :slightly_smiling_face:

Mijn moeder heeft dit, de erfelijke vorm. (Alopecia androgenetica)
Ze heeft vanallerlei pillen en supplementen gebruikt (vitamine B en andere drogisterij/standaard apotheek middeltjes), maar niet hielp.
Sinds kort heeft ze een (hogere concentratie) Minoxidil voorgeschreven gekregen en dit werkt heel goed! (weet even niet meer welke concentratie ze nu gebruikt)
Maar het is geen wondermiddel en kan serieuze bijwerkingen met zich meebrengen. Ik zou het aankaarten bij je huisarts.

Ik heb het vroeger gehad, een paar jaar, rond m’n 5e begon het. Alle dokters zeiden dat er niets meer tegen te doen was en hadden de hoop al opgegeven om het zo te zeggen. M’n vader is toen zelf wezen experimenteren met verschillende spulletjes & shampoo’s, uiteindelijk is het weer terug gaan groeien en nu heb ik weer een volle bos haar op m’n hoofd!

Minoxidil heb ik ook ruim 1 jaar gebruikt, deze was van mijn vriend (5 % Kirkland en Spectral UHP) maar buiten een enorme huidirritatie in de vorm van schilfers en korsten ben ik er mee gestopt. Het is de stof PPG (Pro Pylene Glycol ) dat voor de meeste bijwerkingen zorgt bij Minoxidil gebruik.

LET OP! Eens aan de Minox, altijd aan de Minox!

Gebruik je moeder ook nog de Diane 35 pil?

Bij mij vroeger op school had iemand het. Ik wist het niet todat ze een presentatie erover had gehouden. Er gingen wel geruchten dat ze een pruik droeg die dus waar waren. Het was eind 4e en 5e weer weg bij haar en toen ging ze met haar eigen haar. En pas geleden hoorde ik dat het weer terug was gekomen en ze weer een pruik op heeft. :confused:

Niet meer. Ze is vervroegd in de overgang gekomen. Maar ze heeft deze wel lang gebruikt op aanraden van de huisarts inderdaad. Minoxidil werkte in eerste instantie niet bij haar, een hogere dosis blijkbaar wel (weet niet meer of het nou 5% was…)
Ze heeft ook nog spul van Biosthetique ofzoiets gebruikt, maar volgens mij doet dat niet zo veel. Erg jammer dat het voor jou niet werkt… Maar ik zou zeggen gewoon blijven zoeken, je weet maar nooit of je iets tegenkomt wat wel voor jou werkt!
Misschien is een haarstukje ook wel een idee?
Ik weet hoe erg het is om dit te hebben, gezien ik het van dichtbij heb gezien… Sterkte in ieder geval!

Lees dit eens door! :slightly_smiling_face:

http://www.beautylab.nl/2011/09/een-leven-met-alopecia/