Iemand advies?

Hii

Ik zit met een dilemmaatje.
Er is iemand die ik via internet heb ontmoet. We gaan dus wss iets leuks doen, maar mijn ouders weten dit niet.
Ik wil het ze sowieso vertellen, maar ik weet niet hoe en durf het niet zo goed.
Ik heb hem zeg maar “perongelijk” leren kennen via een soort tinder. Ik ging voor de grap is er op kijken, het was niet echt de bedoeling om iemand te leren kennen, maar jaa… Nu vind ik dat totaal niet erg meer haha :upside_down_face:
Iemand een idee hoe ik dit moet vertellen, want aan de ene kant denk ik dat ze boos gaan worden maar aan de andere kant ook niet…

Iemand advies, tips ofs? :slightly_smiling_face:

xxme

Hoe oud ben je? Want tinder is vanaf 18 jaar.
Gewoon eerlijk vertellen, als je hierover gaat liegen, dan vertrouwen ze het nog minder. En misschien kun je eerst gaan tinychatten (met je ouders) zodat ze zien met wie je gaat afspreken

Hoe oud ben je ja?
Ik zou het wel aan je ouders vertellen tbh.
Al helemaal omdat 't iemand is die je nog nooit gezien hebt in 't echt, en stel dat er dan toch iets gebeurt; dan weten je ouders iig waar je was en met wie.

En obvs, afspreken op een drukke, openbare locatie en al die dingen (maar ik ga er vanuit dat je dat zelf ook wel van plan was)

In een ander topic lees ik dat jij 15 bent en hij 18. Bereid je erop voor dat je ouders het niet goed gaan vinden, zeker als je hem via een datingsite/app hebt ontmoet. Maar vertel het wel! Als je het niet vertelt krijg je NOG meer gedoe en mag je nooit meer iets.

Als je 15 bent zou ik het er wel met je ouders over hebben. Zeg er ook bij dat je het bewust aan ze verteld omdat je geen dingen voor ze wilt achterhouden.

Als je toch besluit om het niet te zeggen (want we kunnen je niet dwingen natuurlijk), zou ik in ieder geval afspreken op een openbare plek waar veel andere mensen zijn. Op deze manier kan je altijd terug naar huis als je hem toch niet leuk vind of in het ergste geval; als het een heel ander persoon blijkt te zijn.

Ik zou het wel echt vertellen. Gewoon zeggen ‘ik heb een leuke jongen ontmoet en we willen graag afspreken’ ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan ook aanbieden om een vriendin mee te nemen, geeft je ouders misschien een wat veiliger gevoel