IELTS-test tips?

Hallo!

Binnenkort moet ik de IELTS-test doen. Voor degene die dat niet weten: dat is een test om je Engelse vaardigheden mee te toetsen. Voor mijn Engelstalige masteropleiding is het de bedoeling dat ik deze test haal met een 7 voor alle onderdelen. Nu weet ik dat mijn Engels niet slecht is, maar bij alle dingen die ik doe in het Engels voor mijn opleiding, heb ik een woordenboek bij de hand (dit mag bij die test niet). Daarnaast heb ik ernstig last van faalangst en ik ben zo bang dat ik die 7’s niet ga halen. :frowning_face:
Mijn vraag ik dan ook of er dames zijn die deze test ook hebben gedaan en nog tips hebben. (Horen dat het heel makkelijk is, hoef ik niet, want dat hoor ik al van mensen in m’n eigen omgeving :wink: ) Bedankt! x

Hi! Ik ken de IELTS test persoonlijk niet. Uit welke onderdelen bestaat het allemaal?

De faalangst is helaas erg herkenbaar. Misschien kan je van te voren zorgen dat je kalmer bent (valeriaan als supplement innemen of Bach rescue spray gebruiken bijvoorbeeld) waardoor je je wat beter kan concentreren?

Bij IELTS is het belangrijk dat je bij schrijven echt het opzetje van een essay goed aanhoudt en verder moet je er gewoon zoveel mogelijk moeilijke woorden in gooien en voegwoorden enz. gebruiken! Al moet je er af en toe even over nadenken is dat helemaal niet zo erg als je in wat academischer Engels praat; beter zelfs dan snel overal opkomen maar je bij de basis houden. Probeer rustig te blijven en oefen gewoon veel zodat je de verschillende onderdelen al een beetje onder de knie hebt, en dan komt het helemaal goed! Wat ook zou kunnen helpen is vast filmpjes opzoeken en dan van mensen die een 7 of hoger hebben gehaald. Dan weet je hoe het eraan toe gaat en waar je aan moet voldoen. Als je meer tips wil of vragen hebt mag je me ook noten, ik heb een IELTS training/lessen gevolgd(: