iedereen verlaat me?!

hey!

ik wil graag een aantal dingen van me afschrijven… reacties zijn natuurlijk altijd welkom, maar hou de negatieve dingen alsjeblieft voor je.

De afgelopen tijd is voor mij een rollercoaster geweest waar geen einde meer aan komt. Ik ben 16 jaar en heb een jaar geleden mijn beste vriendin verloren. Het kwam totaal onverwacht en dit heeft een grote indruk op me gemaakt. Het feit dat ik geen urenlange telefoongesprekken meer kan voeren met haar maakt me depressief.

Maar het leven gaat natuurlijk verder en ook ik moet verder. Dankzij een andere goede vriendin heb ik dit verdriet samen met haar kunnen verwerken. Zij heeft haar ook goed gekend hierdoor hadden we veel steun aan elkaar.

Het ging het een tijdje goed totdat ik merkte dat mijn vriendin iets voor me achterhield. Ik vroeg aan haar of er iets was. Toen vertelde ze me dat ze van school ging. Ze sport graag en is er heel goed in. Ze was gescout door een professionele sportschool. Ze ging me verlaten. Dit vind ik nog steeds heel moeilijk. Het geeft me het gevoel dat ik er alleen voor sta.

En dat gevoel is alleen maar sterker geworden. Dit komt eigenlijk door mijn vader. Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader woont inmiddels met zijn vrouw en hun kind samen. Hij heeft een jaar niet gewerkt en dat moet gaan veranderen. Het was erg moeilijk voor hem om een baan te vinden maar het is hem gelukt! Hij gaat werken in Zwitserland! Ik vind het superleuk voor hem en toen ik het hoorde was ik ook meteen enthousiast. Maar nu het steeds dichterbij kom baal ik er enorm van. Hij verhuist naar Zwitserland en dat betekent dat ik hem nauwelijks meer zie!

Na dit alles weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik voel me ontzettend alleen. Thuis moet ik ook overal voor zorgen want mijn moeder heeft een eigen zaak dus ze is meestal niet thuis. Dat betekend dat ik het huishouden moet doen en voor mijn kleine broertje moet zorgen terwijl ik daarnaast ook naar school moet.

Het voelt alsof iedereen me in de steek laat en ik in een put terecht kom waar ik alleen niet uit ga komen. Ik hoop dat jullie me hiervoor een aantal tips kunnen geven.

:kissing:

Tips heb ik helaas niet voor je, maar ik wilde je toch even heel veel sterkte wensen. :sob::muscle:

Als je behoefte hebt aan een luisterend oor mag je mij altijd een note sturen.

Sterkte!

Je kan het ook zo zien: nu kun je in de vakanties naar je vader toe in Zwitserland. Heb je een vriendin buiten school en nu dus ‘ruimte’ om nieuwe vriendinnen te maken op school. En misschien kun je een bijbaantje zoeken of op een sport gaan, daar leer je ook mensen kennen :slightly_smiling_face: