iedereen laat me vallen

Hoi, vorige 2 jaar waren hele leuke jaren, ik zat toen in de 1e en 2e klas en had leuke vriendinnen. Ik zit nu in de 3e. Aan het eind van de 2e moesten er 6 meiden uit mijn vorige klas naar een andere klas, omdat onze klas anders te groot was. Ik en mijn vriendinnen waren samen dus met 6. Het leek ons daarom wel leuk om naar die andere klas te gaan, omdat we al 2 jaar lang beste vriendinnen waren. Aan het begin van het jaar was het ook heel leuk, maar na 1 maand niet meer. Toen lieten namelijk 2 van de 5 mij heel hard vallen, terwijl ze nog wel gwn aardig deden tegen de andere meiden en elkaar. Toen bleef ik over met die andere 3 meiden, ik vond het niet zo erg, maar wel een beetje jammer natuurlijk. Sinds een paar maanden beginnen die 3 meiden mij ook ineens heel hard te laten vallen. Ik ben nu helemaal alleen, ze mogen me allemaal niet meer. Ik heb buiten school wel heel veel vrienden, maar op school heb ik nu helemaal niemand meer. Soms vraag ik me wel is af waarom ik nog leef, maar ik ga sowieso geen zelfmoord plegen voor mijn ouders want dat zal ze veel pijn doen. Ik weet echt niet waarom ze het doen en wat er mis is met mij? Wat moet ik doen?

Hey,
Dit klinkt misschien heel erg stom maar trek het je niet te veel aan. Op de middelbare school maak je niet altijjd vrienden voor het leven. Je verdient vriendinnen die er echt voor je zijn en je niet op de een of andere dag laten vallen zonder enige uitleg. Wat je kunt doen us even vragen wat er aan de hand is. Voor hetzelfde geldt berust het op een misverstand. Anderzijds gewoon weglopen en proberen nieuwe vrienden te maken. Complimenteer iemand. Praat over de leukste films en series. Je komt vast wel iemand tegen waarmee je kan afspreken. Alhoewel het klinkt wel veel makkelijker dan dat het in de praktijk wellicht zal uitpakken.

Ben je al eens een gesprek met hun aangegaan over waarom ze zo doen?

Dat klinken niet als erg leuke vriendinnen, dus laat ze lekker gaan! Vind nieuwe vrienden, jij klinkt wel als iemand die makkelijk vrienden maakt. Alles heeft een reden! Misschien is er wel iemand anders die zich ook helemaal niet fijn voelt op school en die jou nodig heeft :wink: .
Maar natuurlijk kun je ook gewoon alleen zijn. De meeste mensen vinden geen vrienden voor het leven op de middelbare school inderdaad.