iedereen kan alles beter als mij

ik heb echt het gevoel dat iedereen alles beter kan als mij. dan heb ik iets waar ik (denk) dat ik redelijk goed in ben, en dan is er iemand die het veel beter kan. en net als met jongens, dan vind ik een jongen leuk en dan krijgt hij met zo’n meisje dat mooi is, slim is, populair is en dus eigenlijk alles al heeft.
heeft iemand tips hoe ik dat gevoel weg kan stoppen want het maakt me dodelijk onzeker.

even voor de duidelijkheid: ik ben absoluut niet zielig ofzo, en dat wil ik ook niet gevonden worden.

alvast bedankt!

Iedereen heeft wel iets en je haalt jezelf naar beneden door te denken dat iedereen het beter kan. Er zal altijd iemand zijn die slimmer is, of mooier, of socialer, maar er zijn ook zat mensen die dat minder hebben dan jij. That’s life.

Je hoeft nergens de beste in te zijn, zolang je maar goed blijft doen wat je kan is alles prima. Soms lijken mensen het veel beter te kunnen, maar door je onzekerheid haal je jezelf naar beneden.

Algemeen zelfzekerheid-dings topic ?

Die is zeker aan te raden inderdaad.

Op een dag komt er een persoon die je het gevoel geeft dat je goed genoeg bent. Waardeer jezelf meer. De beste zijn betekent echt niets! Het feit dat je het al kán is bewonderenswaardig <3

dankjewel!
naja ik hoop snel want al mn vriendinnen hebben een vriendje en ik vind het echt heel leuk voor ze alleen ik word gek door hun gepraat over ze vriendje dit vriendje dat en dan voel ik me echt alleen maarja er zijn vele ergere dingen dan geen vriendje hebben dus ik ben gewoon happy single :slightly_smiling_face: en ik heb mijn vrienden.

wel iig qua nederlands
het is namelijk iedereen kan alles beter dan ik

Ik dacht dat ik ook geen talenten had, maar inmiddels heb ik door dat ik best goed kan photoshoppen, naaien (handwerk) en websites onderhouden en designen. Wat jij moet doen is nieuwe dingen ontdekken en zo je talenten ontwikkelen.

‘dan ik’…

oke gemeen

ja hé mensen t is weekend xd.

precies, zo doe je dat :slightly_smiling_face:
als je ergens niet zo goed in bent, gewoon doen alsof je dat wel bent
dat helpt bij mij altijd :stuck_out_tongue:

dat was ook het eerste wat ik dacht maar toen dacht ik nee is lekker gemeen bij het onderwerp xD

maar kijk zo’n instelling van het is weekend is goed!

ik begrijp wel wat je bedoelt, ik heb een lange tijd in een periode gezeten dat ik helemaal kapot ging door mijn onzekerheid, het was echt een rottijd en ik denk er ook liever niet meer aan terug.
het was uiteindelijke zo erg dat ik huilend bij me mentor terecht kwam, ik had echt het gevoel alsof ik overal slecht in was, dat iedereen het beten kon. Maar ze vertelde dat het altijd lijkt omdat je let op de mensen die hoger presteren dan jezelf. Als jij bijvoorbeelt minder goed tekent dan iemand anders, is er altijd wel iemand die nog minder goed kan tekenen. Maar daar let je minder snel op.
Na dat gesprek was er echt een enorme last van me schouders afgevallen, omdat ik begreep waardoor het kwam, hoe ik het kon vermijden, maar vooral omdat er iemand was die me begreep en naar me wilde luisteren.
Mijn onzekerheid werd steeds minder, en natuurlijk ben ik nu nog steeds wel eens ergens onzeker over maar dan denk ik ook gewoon ‘fock dat. perfecte mensen bestaan niet.’

dus je moet je gewoon even tot je door laten dringen dat het allemaal wel mee valt, mensen die nu alles al hebben bereikt kunnen er later geen plezier meer aan beleven.

er is altijd ergens een betere

x]
jaamaarjahetistochzox]

Same here ;p
maar je moet gewoon niet ook denken dat het zo is, want dan ga je er ook in geloven en er is vást wel iets waar je wel beter in bent dan 'n ander, misschien moet je dat ‘verborgen talent’ gewoon nog ontdekken (:

één troost, ik zeg ook altijd dan mij 8D

niemand is beter als een ander, iedereen doet alles gewoon op een hele andere manier. ik weet zeker dat er een heleboel dingen zijn waar je goed in bent:)
dus maak je er niet druk over,
zeker niet over jongens, want vroeg of laat is er een jongen die jou beter vind dan al de rest

Dingen zoeken waar je wel goed in bent!
ga op een sport ofzo, of focus je op een bepaald vak?

D’r zijn altijd mensen die het beter kunnen, maar ook superveel mensen die ergens slechter in zijn ._.

beter als ik … =’)