Hoi meiden,
De laatste tijd zit ik ergens toch wel echt mee. Ik heb altijd het gevoel alsof iedereen leuker is dan ik. Op school zijn er altijd mensen die elkaar niet kennen en dan bijv. naast elkaar worden gezet en een heel gesprek kunnen hebben. Ik kan dit gewoon niet. Ik ben niet zo sociaal zoals die mensen en ik merk ook altijd dat iedereen elkaar kent en gezellig gaan praten en ik amper iemand ken behalve mijn vriendinnen en wat klasgenoten. Waar ik ook mee zit is dat ik geen hobby’s heb om het zo maar te zeggen. Iedereen zit op een sport ofzo en leert mensen kennen en ik zit gewoon thuis. Ik zou best iets willen doen, maar ik ben bang dat ik dan te laat instroom. Het is gewoon een beetje alles bij elkaar. Ik heb het gevoel alsof mijn leven heel leeg is gewoon. Ik ben nergens heel goed in en ben niet zo sociaal. Ik voel me hier al best wel lang rot over dus heb ik maar besloten om een topic te maken.
Xxx
Ik ben ook niet zo goed in met random mensen een gesprekje te beginnen. Dat wil niet zeggen dat je niet zo leuk bent als de rest, maar gewoon dat je iets minder goed kan. Het goede nieuws is dat je dit wel kan oefenen.
Verder: als je je leven leeg vindt, vul het dan wat meer. Nodig mensen uit om mee naar de film te gaan of mee te gaan winkelen. Dikke kans dat als jij meer initiatief toont je dat op den duur ook terug gaat krijgen. En wees niet bang om te laat te zijn met instromen, want dat ben je niet. Je kan gewoon kijken naar beginnerlesjes in jouw leeftijdscategorie. Ik ben tussen mijn 15e en 20e begonnen met tai-jutsu, tekenles, stijldansen en salsadansen en ik was nergens de jongste. Meestal kun je trouwens ook een proefles aanvragen, dan kun je zien of de groep (en de sport) je wat lijkt of niet.