Id's( ik ben dus tejong..)

Nounou, nu moet iedereen niet doen alsof ze zelf nog nooooit op hun 17e geprobeerd hebben een 18+ iets binnen te komen…
Ik zou het btw niet doen, omdat het zonde is van je kaartje als je niet binnenkomt en je hem dus beter door kan verkopen :wink:

Dat heb ik inderdaad ook nog nooit geprobeerd :wink:. Ik heb altijd netjes gewacht tot ik wel de juiste leeftijd had. Die leeftijdgrens is er niet voor niks, dus waarom zou je eigenwijs zijn en toch naar binnen gaan.
Zo erg is het niet om een jaartje te wachten.

Nouja als je als aller aller laatste van je vriendengroep 18 wordt en het scheelt 3 maandjes :roll_eyes: Net alsof je als je 3 maandjes verder bent opeens zoooooveel verantwoordelijker bent :pensive:

Eigenlijk… Erger ik mij dood aan jou manier van typen. Zou ik even je TEXST :wink: mogen aanpassen om het EXSTRA duidelijk te maken?
Hey. Ik ga dus binnekort (naar*) een festival, allemaal heel leuk (enzo*) Alleen is het voor 18 jaar en ouder. Vorig jaar ben ik er ook geweest. En toen controleerde ze haast niet. Alleen dit jaar word er overal juist reclame gemaakt dat ze (extra*) gaan controleren. Met andere woorden, ik ben dus de zak. Help!
(Maar*) ik heb dus een schoolpas van iemand kunnen lenen, die heel erg op mij lijkt. Maar mijn vraag is * : Is er iemand al is toegelaten met een schoolpas? Ik ben trouwens zelf 7* (17 Jarige die zo typen?)

Volgens mij ben je ook niet verzekerd als je met een valse id binnen komt. Dus als je iets overkomt heb je een probleem.

Ja dat is vervelend, daar weet ik alles van. Maar het mag gewoon niet. Het is illegaal en je kunt er flink in de problemen mee komen.
Die regel heeft er niks mee te maken dat je dan opeens wel verantwoordelijk bent. Ze moeten ergens een grens leggen. Anders blijven ze uitzonderingen maken voor mensen die maar een paar maanden jonger zijn.

Je gaat er niet dood van om 3 maanden te wachten. Dat is even vervelend en dan ben je het alweer vergeten en kun je naar genoeg dingen.

Precies. P.s Ik ben dol op je profielfoto van Niall :flushed: (Sorry kwam echt even in me op.

Dat extra controle is denk ik meer om af te schrikken want ik ben zelf ook 17 en gewoon 18+ festivals in gekomen. Gewoon normaal gedragen en als je er ouder uitziet heb je vaak gewoon echt geluk. Ik snap wel dat mensen zeggen “Ja, 18+ is 18+” maar ik zie eigenlijk nooit reden waarom het zo erg zou zijn als minderjarige om naar 18+ te gaan, misschien de sterkere dranken maar ik heb op 18+ evenementen altijd een fijner en veiliger gevoel dan evenementen voor onder de 18 ik zelf merk echt dat de mensen onder de 18 zich veel meer misdragen dan erboven, veel meer stoer proberen te doen en daar erger ik me vaak aan. Just my opinion

Als ik jou was, zou ik gewoon gaan hoor :") Alleen dan niet met een schoolpas maar met een ID van iemand anders, krijg je in ieder geval geen gezeik over dat je geen geldig legitimiteitsbewijs bij je hebt. En jaaaa, ik weet dat een ID van iemand dat ook niet is, maar dan lijkt het voor die mensen daar in ieder geval zo.

Ik zeg ook niet dat het geen goede grens is of dat dat veranderd moet worden. Ik vind de reacties alleen een beeeeeetje overdreven. Als zij binnen wilt komen, is dat toch haar keus? Iedereen doet alsof ze een grote misdaad gaat plegen of iedere 18plusser daar de avond gaat verpesten. In het ergste geval zegt de beveiliger, je bent geen 18 doei. What’s the problem?

Ah jahoor als je een ID leent van iemand waar je op lijkt lukt het meestal gewoon. Zo deed ik het toen ik 17 was en naar 18+ feestjes/festivals wilde. Meestal controleren ze geen eens ID’s maar als ze hem dan vragen kan je die geleende ID geven. Alles op eigen risico natuurlijk…

Gewoon de leeftijdsgrens respecteren en je eraan houden. Stel er overkomt je iets, dan mag je er niet eens zijn en zullen je ouders opdraaien voor alle kosten, ze kunnen je straatarm maken op die manier, lijkt me dus dat je nog 2x moet nadenken.

Maar als je je niet kunt legitimeren ben je al binnen. Het is na het inleveren van je kaartje dus dan ben je wel mooi je geld kwijt, succes!

Doe het dan ook goed.

Binnenkort* bijna niet* juist is overbodig* al eens*

En OT: je kan het altijd proberen, je kan daar misschien ter plekke nog wel je kaartje doorverkopen mocht het niet lukken.

Op Pukkelpop controleerden ze het anders behoorlijk goed vorig jaar. Mijn ID werd echt naast mijn hoofd gehouden en ik had bijna een probleem omdat mijn roepnaam totaal niet lijkt op mijn voornaam.

Jezus, wacht gewoon tot je 18 bent.

naja als je het zo graag wilt probeer het, denk alleen niet dat het gaat lukken :")

Fucking hell, gaan we hier nu allemaal elkaars grammatica en spelling lopen verbeteren?

Dat is het mooie aan te jong zijn. Je wacht een paar jaar en hup! Je mag gaan.

Ik zeg niet niet dat het overal makkelijk gaat? Ik ging zelf naar hardstyle feesten/festivals en daar doen ze nooit zo moeilijk.