Identiteitskaart

Hallo, hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ga zo naar het gemeentehuis maar die is nog niet open.

Maar mijn id kaart is verlopen en ik wil zaterdag graag uitgaan maar ik heb em dan nodig.
Ik ga em vandaag aanvragen en ik heb de indentiteitskaart nooit binnen voor zaterdag.

Weet iemand hier of je een bewijsje van je aanvraag van het id krijgt ? Zodat ik toch uit kan gaan met mijn oude ‘verlopen’ id ? Als ik dan het bewijsje mee neem ofzo ?

Ben niet in het bezit van een rijbewijs dus daarmee kan ik mijn identiteit ook niet aantonen, helaas.

Ik weet dat je em met spoed aan kan vragen maar dat is €47 …

En ja had er eerder aan moeten denken ! Maarja is nou eenmaal niet zo gegaan.

Wie o wie kan me helpen :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je sowieso je verlopen ID kaart kan gebruiken om uit te gaan. Voor zover ik weet kijken ze bij de deur alleen naar je leeftijd en verder maakt het allemaal niks uit. Ik kan me niet voorstellen dat ze controleren of je ID kaart nog geldig is haha

Okee dankjewel!
En wel een probleem dat ik daar heen ga met de trein en er dus een kans is dat ik gecontroleerd word.

Conducteurs mogen je om een id kaart vragen ( niet dat het vaak gebeurd ) maar weet iemand hoe dat zit dan?

Zou je echt zo’n bewijsje kunnen krijgen?

Ik zou je oude id gewoon meenemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze naar de verloopdatum kijken, alleen de foto en leeftijd zijn voor die mensen van belang.

Volgens mij kijken ze niet echt of 'ie wel of niet verlopen is. Een vriendin van me heeft ook twee jaar rondgelopen met een verlopen id. Het is volgens mij alleen maar een probleem als je naar het buitenland wil.

Naar de datum kijkt volgens mij niemand inderdaad! Zolang ze een leeftijd zien en een foto is het meestal prima. Zou de oude gewoon lekker meenemen!

Ik loop al maanden rond met een verlopen kaart (heb nog wel een goed paspoort hoor) en geen enkele caissiere of uitsmijter die daar op let!

Ik ben gecontroleerd in de trein waarbij ik bijna een boete kreeg voor het reizen met een ongeldige ID kaart (nu ging dat ook wel een beetje knullig, was mijn OV kwijt, die ik wel ingeklokt had en moest me toen dus legitimeren voor die boete). Hij heeft het voor een keer door de vingers gezien, maar ik zou niet zo snel meer van huis gaan met een ongeldig ID. Overigens krijg je inderdaad een bewijsje als je hem hebt aangevraagd, maar ik weer eerlijk gezegd niet of die overal geaccepteerd wordt als vervangend ID bewijs. Ik denk het eigenlijk van wel, zolang je dat bewijsje hebt en je kan legitimeren met een oude ID, moet het denk ik wel goed zijn.

Denk dat het wel lukt hoor met uitgaan. Als ze daar moeilijk over gaan doen is dat wel een beetje kinderachtig.

als hij al verlopen is maken ze er 3 gaten in dus ze zullen sowieso zien dat hij verlopen is waarschijnlijk maar het is nog steeds een geldig id bewijs

Voor zover ik weet krijg je een bewijs bij het aanvragen van een nieuwe ID. Als je gewoon je oude ID meeneemt en voor de zekerheid dat bewijs moet dat wel goedkomen.

Ja en jemig zeg, wat voor gaten! Mega gaten haha. Moet je ze even daaro vragen of ze die gaten niet op je leeftijd doen, ik kwam de club gewoon in ookal was hij verlopen, ik was gewoon eerlijk tegen die portier en die vond het geen probleem.

je mag je ID nog twee maanden gebruiken nadat hij verlopen is volgens mij. Maar die datum van tot wanneer je ID nog geldig is is alleen belangrijk bij hele officiële dingen zoals vliegvelden of aanhouding bij de politie ofzo. In de trein vragen ze je NOOIT naar je ID, tenminste ik reis elke dag met de trein en heb dit nog nooit meegemaakt, en op stap kijken ze alleen maar naar de datum :slightly_smiling_face: no worries!

Ik heb mijn ID ook nog gebruikt op stap toen hij niet meer geldig was, toen hadden ze er zelfs gaten in geknipt en toen had ik mijn nieuwe nog niet. Was geen probleem want de datum van je geboorte is dan het belangrijkste (: