ideetjes voor met zieke vriendin te doen

Hoi allemaal,

Ik ben Jasper 16 jaar België. Sorry om jullie te storen maar wou eventjes jullie advies vragen:

Een goede vriendin van mijn heeft een ongeneeslijke ziekte waardoor ze niet lang meer te leven heeft :s, de verwachting momenteel is nog 6 maanden. Mijn idee was nu om voor haar een speciaal dagje te plannen met dingen die ze allemaal leuk vindt nu ze daar nog redelijk in staat toe is. Hebben jullie enige adviezen voor meidedingen, want daar ben ik niet zo in thuis en zou het voor haar graag wel grondig willen aanpakken.

Wat ik al had:

• een snoephuis maken
  • zo een panjani of hoe noemt ge dat dat ge kapot moet slaan
  • een fotozoektocht
  • mss een kort zeiltochtje en picknicken op het water

iemand nog meer ideeën…

alvast heel hard bedankt

Ik beloof jullie hierna niet meer te storen

Groeten

PS: Als dit niet het juiste topic is verplaats gerust, wist niet waar ik het beste kon plaatsen

ahh echt super lief!
ik zou voor die zeiltocht met picknick gaan! succes & heel veel sterkte

Panjani - je bedoelt vast piñata :wink:

Wat ongelofelijk lief! Ehmmmm, ik zal even denken!~

je ideeen zijn leuk! Misschien kan je nog een mooi plakboek maken voor haar met foto’s en andere dingen van jullie samen. Dan kan ze dat nog vaak doorkijken ook als ze zieker wordt.
Sterkte alvast…

Ik zeg een weekendje weg! De andere ideeën zijn ook heel gaaf! En maak veel foto’s en maak daarvan een fotoboek, wat ze altijd bij zich kan houden, dat zou ik echt heel erg mooi vinden om te krijgen. En verder misschien samen koken, iets bakken ofzo, is ook heel leuk!

misschien kun je haar meenemen naar een hele mooie plek, een bijzonder mooi park bijvoorbeeld? of een mooie stad? een plekje wat ze dan herinnerd als ze dus later er niet mee heen kan…

hey bedankt voor alle leuke reacties en ideeën. Laat gerust maar komen.

@ dat plakboek lijkt me een leuk idee.
@ over die mooie plek: een deeltje zou ik willen laten doorgaan in planckendael of gewoon dierenparkje.
@ weekend: lijkt me wel een leuk idee maar medische valt beetje af te wachten
@ bakken: super idee helemaal haar ding. Ideetjes. Kans groot dat ik cupcakes hoor maar ik vind dat helemaal niet lekker (beetje egoistisch wel van mij :s)

Wat lief! Je kunt haar ook gewoon vragen wat ze persee nog wil doen, als je het niet erg vind dat ze misschien een vermoeden krijgt!

Echt heel lief! Ja ik zou het ook aan haar vragen, gewoon is er nog iets wat altijd al had willen doen?
Of misschien weet je wel iets wat ze altijd had willen doen, als dat niet uitvoerbaar is, kun je een alternatief bedenken.
Misschien is in plaats van een weekendje weg, een weekendje logeren bij iemand wel mogelijk en dan maken jullie er zelf een 5-sterren-hotel van!

Wat superlief van je!
misschien kun je ook gewoon een hele mooie grote taart gaan bakken? en dan die versieren? met glazuur en allemaal lekkere dingen! Of inderdaad eventjes samen weg. al is het dan geen hele dag! misschien houd ze inderdaad wel superveel van iets. of je gaat samen een plakboek maken met al jullie foto’s en herrineringen? dan kan ze haar herrineringen er ook in stoppen en is hij echt van jullie samen! of je geeft haar een kussensloop met je foto? en je maakt een kussensloop met haar foto? dan heeft ze jou altijd bijzich als ze slaapt. en jij haar!

het zijn zomaar wat ideetjes en ik heb geen idee of ze leuk zijn. iniedergeval veel sterkte en superveel plezier in de tijd diie je nog hebt met haar!

Hey

dank jullie allemaal voor de steun. Lijkt misschien stom, maar ik heb er heel veel aan. Zo’n dagje plannen valt zwaarder dan ik dacht want is toch wel zo’n klein beetje een soort afscheid :s.

Weeral superleuke ideetjes. Ik kan het haar niet echt vragen want probleem bij haar is dat ze alles uit mij frutselt dus als ik 1 iets zeg weet ze na een tijdje alles (meisjes zeker :p)
Dat idee van dat weekendje bij iemand doen lijkt me wel een goed idee. Eens horen.
Taart maken vind ik super, dus dat is een goed plan.

Nog eens enorm bedankt.
PS: stoort het jullie niet dat ik als jongen hiervoor op jullie forum kom?

mij stoor je er niet mee,
ik vind t goed dat je dit doet voor haar!
heel veel sterkte alvast !

dat idee van dat weekendje bij iemand thuis vind ik ook een goed idee! als je dan met een aantal vriend(inn)en dingen gaat doen die zij leuk vindt zal ze het vast geweldig vinden, sowieso al dat jullie zoiets voor haar doen.
er zijn ook van die workshops die je aan huis kunt doen, met make up, zelf dingen maken, enz. misschien is dat ook wel leuk om te doen?

Dat vind ik dus écht super lief!
Heel erg veel sterkte!
Misschien kan je een massage geven, met van dat speciale olie en allemaal kaarsjes?

Ik krijg hier echt een brok in me keel van…

Hey

Super bedankt opnieuw voor alle leuke reacties. Ik moet zeggen dat dit me echt deugd doet.

Dat van die workshops vind ik een leuk idee, want ik weet dat ze daar helemaal voor te vinden is :-). Ik vind dat oersaai lol maar dat moet ik dan maar even over me zetten of dan iets anders doen. Wat zijn zo van die typische meidendingen die jullie leuk vinden zoals nagels, haar, make up. En hoe organiseer ik zo iets. help…
ps: oersaai is wat overdreven mss :stuck_out_tongue:

Ik ga wel een aantal vriendinnen uitnodigen maar ook niet teveel kwestie van dat dit niet te vermoeiend voor haar wordt dus dat moet ik nog wat uitzoeken.

Wat ik al in gedachten had:

dag 1:

• de dag beginnen met pinata in boom in haar tuin op te hangen en vol te steken met snoep, gezonde snacks, zelfgemaakte cadeautjes, prulletjes en een eerste hint voor de fotopuzzelzoektocht
  • luxueus ontbijtje (samen met haar zus en ouders)
  • starten van de fotozoektocht: ik twijfel tussen dierenpark of gewoon park
  • wat diertjes kijken :slight_smile:
  • laatste hint zou een ritje met een paard zijn naar een meertje
  • zeiltochtje met picknick, voetjes baden, zwemmen
  • op naar haar “hotel” haha iemand met een mooi huis.
  • haar vriendinnen komen af of ze komen al vroeger en geven soort van verwelkoming
  • ik dacht dan een soort van meerkeuze te doen. We hebben het huis vrij dus zo een soort van lekkere dingen maken in de keuken (vind ik leuk :p) of de modellenkamer of de knutselkamer of de make up kamer of de …
    of
    alles stap voor stap en dan echt professionele mensen laten komen ofzo.
    (dit moet nog uitgewerkt worden)
  • haar kamer zou een soort van luxe suite moeten worden: prinsessenstijl all the way
    of
    binnen een tentje zetten (buiten als het gaat) en dan s’avonds nog marshmallows doen bij vuurtje (mijn voorkeur :p)

dag 2:

• uitslapen
  • afsluiter een minifeestje met een diashow van allerlei leuke dingen enzo van vroeger en nu: zoals toen ze klein was, grappige dingen, heel luchtig allemaal en dan ook een plakboek aan haar afgeven dat iedereen dan ook tekent ofzo.
  • zo afsluiten met een vliegende brandende lampion of met vuurwerk is ook niet slecht.

jullie meningen :slight_smile:

en wat zouden jullie doen om de puntjes op te vullen voor de 2 de dag. en wat zijn leuke knutselideeen en wat is jullie voorkeur bij mijn of keuzes.

bedankt

een fotoshoot is ook leuk om te doen!
maar is het niet te druk voor haar omdat je dag 1 nogal volgeplant hebt?

Ik vind dit echt heel erg lief! Ik zou proberen om dag 1 wat minder vol te maken omdat ze wss al heel moe is door de medicijnen!

Veel sterkte!

Verschuif een paar dingen van dag 1 naar dag 2? Zo word het ietsje minder druk voor haar! Super lief dat je dit doet.

Hier krijg ik een enooorm brok van in me keel…
Wat je doet is enoooorrmm lief!
Mischien kan je ergens een plekje zoeken waar zij nog nooit is geweest en vrijwel niemand anders en daar gewoon rustig met haar te zitten en te praten.
Dat is niet zo vermoeiend voor haar en zo heb jij en zij een speciale herrinering aan dat plekje en als jij het moeilijk krijgt kan je naar dat plekje gaan…

Derest waar ik aan dachtt staat hier al boven :flushed:
Zoiezo veel sterkte en maak er een leuke dag van!