Ideetjes geldinzamelacties?

Dag meiden!

Laat ik mezelf even voorstellen: Ik ben Ilse, woon in Belgie en ik doe mee aan een project op school om een inleefreis te maken naar Banjul, een stad in Gambia (Westkust van Afrika). Er zijn verschillende selecties geweest want we mogen maar met 8 mee. De eerste selectie, op basis van een goed motivatiebrief, is me gelukt. Nu zijn we nog ongeveer met 14. Het is de bedoeling dat we geld inzamelen voor de school die we daar gaan bezoeken. Liefst zoveel mogelijk geld. Op basis van inzet en enthousiasme bij deze inzamelacties is de tweede selectie, wie dus definitief meegaat!

Nu was mijn vraag: weten jullie nog leuke, originele ideetjes om geld op kleine/grote schaal in te zamelen? Het zou ook leuk zijn moesten jullie ‘diensten’ verzinnen (zodat we niet moeten aankopen, bv; carwash)

Wat we al zullen doen: paaseieren verkoop, carwash, kaas- en wijnavond, verkoop van afrikaanse wijn.

Het is niet zo dat ik te lui ben om zelf te zoeken, maar meestal zijn er mensen die sneller op andere ideeën komen of al meer ervaring met deze dingen hebben.

appelflappen bakken en verkopen aan de deur

Klinkt al leuk! Is minder cliché dan pannenkoeken of wafels iig :slightly_smiling_face:
Nog ideeën iemand?

Alvast bedankt !

en dan vragen of ze nog een extra geld willen geven voor die school?
(ik zeg ook maar wat ik denk hoor…)