Ideeën voor webmagazine.

heee,
samen met nog een paar meiden (we kennen elkaar via girlscene) heb ik een eigen webmagazine voor meiden van 9 tm 12 jaar. (We gaan de doelgroep wel uitbreiden, dus ook pagina’s die leuk zijn voor meiden van onze eigen leeftijd [13 tm 15 ongeveer.]
Maarr… ik ben een beetje inspiratieloos wat betreft ideeën voor de pagina’s.
Hebben jullie misschien wat ideeën?
Het eerste nummer is al af, en we zijn nu met een 2e bezig.
Deze pagina’s hebben we al;

• De hipste slippers
  • Tips (fotocollage maken & eigen site maken)
  • De leukste zonnebrillen
  • Leuke bikini’s (meiden 9 tm 12 jaar)
  • Leuke bikini’s (meiden 13 tm … jaar [gewoon de maten xs tm xl])
  • Pagina over haarproducten
  • Smoothie recepten
  • Leuke verjaardagscadeautjes
  • Leesverhaal (ieder nieuw nummer een nieuw stuk)
  • De allerleukste accessoires
  • Over de make-up van h&m
  • Mijn sport… (deze keer vertelt een lezeres over haar sport: turnen).
  • Een pagina waarin staat hoe ze lid kunnen worden
  • Een berichtjes & gedichtjes pagina (de lezeressen kunnen zelf berichtjes en gedichtjes insturen).

& verder natuurlijk nog de voorkant en inhoudsopgave.
Er kunnen ook bewegende dingen in zoals een bewegend balkje met avatars enzo er in om het er leuker uit te laten zien, maar ook filmpjes etc.

Alvast bedankt voor jullie ideeën!
xx

Ben ook even inspiratieloos :bored:

Elke week interview met een jongen> over meisjes.

Dat zou eingenlijk ook wel leuk zijn voor girlscene

Hmm ik val buiten de doelgroep.

hehe ik ook… vér

me too

Aan je ideeen te zien, is het net een soort cosmogirl/fancy achtig iets?
Is de doelgroep dan niet ook voor een hogere leeftijd? En niet vanaf 9 jaar al?
Behalve die bikini’s dan enzo.
Of vergis ik me nou? :stuck_out_tongue:

Ja vanaf dit nummer wilde we de doelgroep ook voor wat meer leeftijden doen. Dus dingen die leuk zijn voor meiden van 9, maar ook wat dingen voor meiden van onze eigen leeftijd (14). We zouden de doelgroep nóg groter kunnen maken als er meiden van boven de 14 in de redactie zouden zitten. Er zat eerst ook iemand van 16 in, maar die vond het achteraf te veel werk en was gestopt… En voor ons is het moeilijk om pagina’s te maken voor meiden die ouder zijn dan ons, en omdat ik een klein zusje van 9 heb kon ik via haar zegmaar aan lezeressen komen ( vriendinnetjes enz.) maar het leuk ons leuker om het ook voor onze leeftijd te doen.

En degene die vertelt over haar sport is 9, dat leesverhaal is (denk ik) wel leuk voor meiden vanaf 9 jaar. Mijn zusje en haar vriendinnen hebben in iedergeval al een stukje mogen lezen en die vonden het leuk. En dat van die bikini’s dus :wink: Maar we moeten inderdaad nog wel meer dingen voor die leeftijd, maar ook alsnog meer dingen voor oudere leeftijden want we hebben nog best wel weinig aangezien we minstens 20 pagina’s willen. (voorkant en inhoudsopgave niet meegerekend).

• Dus áls er nog meiden zijn die ouder dan 14 zijn en het leuk vinden om mee te helpen, dan mag dat altijd natuurlijk :wink:

Ik ook, en ik denk het grootste deel van girlscene eigenlijk.

maar dat maakt niks uit :stuck_out_tongue:
Het gaat er om of mensen ideeën hebben :wink:
Ook al ben je 18 ofzo, als je ideeën hebt voor onze site zijn die altijd welkom.

DAt is een goed idee vind ik!!! Misschien is dat wel leuk om te doen.!
ZIJN ER NOG MEIDEN BOVEN DE 14 DIE WILLEN HELPEN MET HET TIJDSCHRIFT?!!
(o ja, en als jullie nu denken : waar bemoeit zij zich mee… Ik zit ook in de redactie! ;P)
XX

Ja dat vond ik ook wel een goed idee, ik zal ff in een mailtje aan de rest van de redactie vragen wie dat wil doen, of wil jij dat doen?
xx

upp!