Ideeën voor meal prep maaltijden

Aangezien ik binnenkort alleen nog maar voor mezelf hoef te koken, heb ik het idee om op 1 dag (of twee dagen) in de week alles te koken zodat ik s avonds gewoon mijn bakjes kan opwarmen.
Hebben jullie goede ideeën voor gerechten die ik van te voren kan maken?
Graag gezond en niet al te moeilijk :slightly_smiling_face:

mag ook vegetarisch!

Zelf had ik al een aantal ideeën:

• rijst met groene curry
  • geroosterde groenten met garnalen
  • zoete aardappel friet met kipfilet en groenten
  • wraps met vulling

Thanks!

Couscousgerechten?

oh ja ook goede! merci

Pasnagerechten zijn ook goed op te warmen!
Of koud pastasalade
Je zou ook een flinke pan soep kunnen maken en dat per portie invriezen

soep vind ik zelf het makkelijkst. Kikkererwtensalade werkt voor mij ook heel goed! Maar die warm je niet op, dus ik weet niet of je dat zelf prettig vind voor het avondeten. In de warmere maanden is dat altijd een favoriet bij mij. Maar eigenlijk kun je alles mealpreppen wat je maar wilt, zolang met maar hetzelfde smaakt als je het een keer in de magnetron gooit. Zo is stamppot ook heel fijn om voor meerdere dagen te maken.

Salade kun je trouwens ook mealpreppen. Dan hoef je alleen nog maar in de avond de sla bladeren erbij te doen.

Pastasaus, hoef je alleen maar spaghetti te koken en klaar.
Ovenschotel met groente, gewoon lekker makkelijk alles van te voren snijden. Hoef je daarna alleen nog maar in de oven te doen. Lasagne zou ook wel kunnen volgens mij.
En soep inderdaad! Eigenlijk kun je alles denk ik wel preppen, mits je genoeg ruimte in je vriezer hebt.

Er is een Youtuber die hier heel veel mee doet!
Hele fijne recepten: https://www.youtube.com/user/thedomesticgeek1/playlists
Diverse afspeellijsten over meal prepping (:

^ haha ik heb haar echt toevallig eergisteren ofzo gevonden op yt! kijk al haar filmpjes lol

Bonen chili? kan ook vegetarisch en hartstikke gezond :wink:
Wat ik altijd doe is alles in 1 pan mikken en een tijdje laten sudderen. Easy peasy
Ik doe het volgende erin:

• quinoa
  • blikje tomaten
  • kidney bonen (andere bonen kan natuurlijk ook)
  • ui
  • eventueel koriander of peterselie of wat dan ook
  • beetje water (ligt eraan hoeveel quinoa je gebruikt)
  • optioneel: avocado voor de garnering (en omdat het lekker is :upside_down_face:)

Volgende dag gewoon opwarmen in magnetron en klaar is kees

Hoelang kan je vlees/vis bewaren in de koelkast?

als het al gebakken is bewaar ik t maximaal 4 dagen