Ideeën voor een (spannend) verhaal

Maandag moet ik een verhaal van ongeveer 1250 woorden inleveren, voor het vak Engels.
Maar ik heb dus totaaaal geen inspiratie:(
Dus mijn vraag, heeft iemand misschien een leuk idee? Zodat ik tenminste een paar richtlijnen heb!
Er zijn nauwelijks eisen… Je mag dus helemaal zelf iets verzinnen.
Er staat alleen als voorbeeld dat je een verhaal in de ‘Roald Dahl stijl’ kunt schrijven of je verhaal kunt laten beginnen met: Babyshoes for sale (ofzoiets)

Dus brand los zou ik zeggen, haha!

Misschien kun je een fanfiction maken. neem een film/verhaal ofzo wat jij leuk vindt en maak er een eigen variant van, of iets wat stiekem gebeurde volgens jou maar wat niet in de film was, of schrijf een eigen einde.
Bijv: in Four weddings a a funeral vind ik dat Fiona en Charles een geniaal koppel zou zijn, alleen dan gaat ie toch met een ander :stuck_out_tongue: alleen in jouw verhaal gaat ie toch met Fiona (ik verzin even wat).
Het kan een totaal onzin verhaal zijn maar ook gewon spannend :stuck_out_tongue:

Ja, ik zat ook al te denken aan boeken of films die ik heb gezien…
Maar ik vind het altijd zo moeilijk om het dan in één verhaal te krijgen, omdat er zooo veel dingen gebeuren die ik eigenlijk allemaal wil vertellen:P

Maar ik ga nog ns even goed nadenken, dankje!

Up, iemand nog ideeën??
Hmmm, misschien had ik beter op een ander tijdstip kunnen posten…

Schrijf een horrorverhaal, gewoon even naar Saw kijken en de zieke ideeën komen vanzelf :stuck_out_tongue: Of schrijf over iets grappigs dat je zelfs ooit hebt meegemaakt, of een beetje chicklit-achtig verhaal dat geïnspireerd is op mensen/gebeurtenissen op school… Dan heb je niet echt inspiratie nodig, maar heb je toch een heel eigen verhaal^^ Succes!