Ideeën voor een kleine kamer?

Hoi!

Ik ben deze vakantie begonnen met het veranderen van mijn kamer alleen heb ik niet super veel ideeën. Mijn kamer is ook niet groot het is iets van 4 bij 3. Ik kan dus niet veel meubels er in plaatsen. Ik heb ook een tweepersoon hoogbed waar dus wel spullen nog onder kunnen. Mijn vraag aan de crea bea’s is: Hebben jullie nog ideeën die ik in mijn kamer kan toepassen? Bijvoorbeeld voor mijn kleren, sieraden, nagellak of tijdschriften.
Alvast Bedankt! :relieved:

misschien iets op je muur maken? een mooie tekst van letters geknipt uit tijdschriften? ik zou het dan wel zorgen dat je het niet te vol maakt, anders lijkt je kamer kleiner. witte muren en een wit plafond creëren maken je kamer sowieso optisch groter, net zoals (grote) spiegels. als je geen grote kledingkast neer kan zetten kun je een kledingrek gebruiken, dat is minder hoog en laat ook meer ruimte over. (:

Ik ben al begonnen met mijn kamer wit te schilderen haha! Hij was voor de helft wit en voor de helft roze dus ik was al bezig met wit verven en je kamer lijkt er inderdaad groter door! Een mooie tekst op de muur vind ik een goed idee. Kledingrekken vind ik ook handig! Ik ga deze ideeën zeker toepassen dankjewel!

haha ik heb ook zoiets… 3 bij 4. ik heb hem ook pas nieuw gedaan…

Een hoogslaper is een groot voordeel voor een kleine kamer, of bedoel je dat je een bed hebt met hogere poten waardoor je dozen o.i.d onder kunt zetten?

Als je een hoogslaper hebt, gebruik de ruimte daaronder dan, bijvoorbeeld een klein zithoekje, of een bureau, evt een kledingkast… en gebruik vooral je muren als opbergruimte door planken op te hangen…

ik heb me muurtjes versiert enz… gebruik je muren goed. ik heb namelijk ook niet veel plaats voor spullen neer te zetten dus ik heb me kamer leuker gemaakt door foto’s enz op te hangen xxx
btw mijn kamer is 3 bij 4 en ik heb een schuine muur :blush:

miss heb je dr wat aan;) x

ik heb ook een kamer die ong. 3 bij 4 meter is en ben deze vakantie ook begonnen met herinrichten en ik ben echt blij dat ik het heb gedaan! Maar het is nog niet af dus ik ben ook benieuwd naar de tips. Maar ik heb er al wel een paar:

• Richt je kamer zo goed mogelijk in (dat je bijvoorbeeld niet een heel groot bureau hebt dat heel veel plek in beslag neemt, maar dit is natuurlijk ook je eigen keuze grote of kleine meubels, maar met iets kleinere meubels hou je meer plek over)
  • Schilder je kamer niet in een donkere kleur op alle muren (de ruimte kan hierdoor kleiner gaan lijken)
  • Nog een tips voor meubels:
    Als je meer bergruimte wilt kan je ook ipv een extra kast neerzetten kasten boven je bureau (als je die hebt) of dozen onder je bureau neerzetten, scheelt ruimte.
    ik weet niet of je hier veel aan zult hebben, maar maybe zitten er wat handige tips tussen :smiley:

ikheb echt veel plek bespaart !! ik ben zoo blij :d

Niet zo groot? Mijn kamer is 2 bij 2,5 ofzo :")

en ik heb donkerbruine melkchocola kleur muren met witte meubels. ik heb er geen spijt van. ookal zou die kleiner lijken ik weet dat die niet gekrompen is :blush:

Kan je een foto maken van je meubels? het moet natuurlijk wel matchen. Of van hoe je kamer nu is…

Ik heb ook een kleine kamer maar kan helemaal geen meubels verplaatsen, anders zit het raam, de deur of een pilaar in de weg. Ik ben er redelijk tevreden mee en doe her en der nog wat dingetjes erbij zetten/hangen enzo.

Maak het vooral niet te druk!

Ik heb fotolijstjes om een klok heen hangen, ziet er heel leuk uit. Verder heb ik veel mandjes waar ik dingen in kan bewaren wat er toch leuk uit ziet.

Achter kastjes en deuren heb ik van die haakjes hangen, daaraan kan je dingen ophangen onopvallend en zie je het niet.

Ik heb ook mooie haken van de ikea, best wel sierlijk waaraan ik mijn kettingen ophang en een standaartje waar ik mijn oorbellen, ringen en een paar armbanden hang. En dat is allemaal handig en decoratief.

Probeer met planken te werken, daar kan je veel op kwijt en is heel mooi vind ik. (kan je ook je naggellak en tijdschriften op opbergen?)
Als je 2 kleuren aanhoudt in je kamer, het wit van de muren en dan nog een kleur om te ‘breken’ waardoor het niet zo wit is, en die kleur overal terug laat komen daar wordt je kamer heel ruim en overzichtelijk van. Ga dan niet voor een te donkere/felle kleur.

Wat ook mooi is om wat kleren/sieraden of hangertjes aan te hangen (als je daar ruimte voor hebt) is een grote stevige tak verven en monteren aan je muur, het liefst met wat kleine takjes er nog aan. Die kan je gebruiken voor armbanden en ringen etc. En kettingen kan je dan aan het grote gedeelte hangen. Ziet er heel mooi uit, ik zal wel eens een foto zoeken
Spiegels maken je kamer ook ruimer, en zorg dat het licht is (:

Anders moet je even in het kamer-inspiratie topic, show je kamer en wat andere kamertopics kijken, zitten leuke dingen tussen die je misschien wel op ideen brengen!

mijne ook XD
Ik heb een hoog bed en kan er amper naast staan. Mijn deur gaat zelfs niet helemaal open :open_mouth: