Ideeën voor 2stedentrips?

Hee meiden,
Ik heb jullie hulp nodig bij het uitzoeken van 2 vakantiebestemmingen die dicht bij elkaar liggen.

Mijn ouders hebben voorgesteld om een stedentrip te gaan doen in een niet al te warm land (dus geen turkije/spanje etc). Voor 1 week en dan 2 steden.

Elk familielid moet met 2 a 3 voorstellen komen.
De eisen zijn; Niet te warm dus. Een aantal culturele dingen. Niet té ver weg. Niet te oudbollig oid (A). En het liefst niet met de vliegtuig. Trein/auto mag wel.

Ik zat zelf te denken aan Boedapest of een mooie stad in Zweden ofzo.
Maar daarbij moet natuurlijk nog een goed te bereiken 2e stad liggen

Ideeen? :grinning:

Finland en noorwegen zijn mooie landen x’D Alleen niet echt qua stad denk ik…
Praag moet mooi zijn en wenen dan…

Praag ben ik al eens geweest, niks aan :stuck_out_tongue:

Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face:

Meer meer meer

Kom naar Wenen! :grinning: Het is echt geweeeeldig! (Ik woon er dus ik kan het weten :p) En verder ligt Boedapest in de buurt, Praag, Bratislava, Maribor is ook mooi (Slovenië) maar er is wat culturele dingen betreft niet veel te doen…

En qua shoppen, terasjes etc? Uitgaansleven?

Kan allemaal :relieved: Je moet natuurlijk wel de goede plekjes uitzoeken…Maar wat versta je precies onder 'uitgaansleven"? Bedoel je dan echt discotheken of op een warme zomeravond met je ouders ergens een ijsje eten in een restaurantje?
Ik bedenk me net…ik ben met school in Berlijn geweest, en daarna zijn we doorgereden naar Polen (Auschwitz en Krakow). Dat was ook heel leuk!

Krakau (Polen), vond het echt leuk en was erg lekker weer en alles!
Moskou en/of St. Petersburg, ga ik misschien deze zomer heen.

Nou ja ik wil graag uit met vakantie, maar ik zie het niet echt voor me dat ik met mn pa en ma in een bar/discotheek los ga op hippe muziek 0__o
Maar dan meer misschien gewoon in de avond aan een bar zitten tot een uur of 12 met mn zusje :wink:

Polen, oe dat klinkt ook leuk :slightly_smiling_face:

Moskou lijkt me ook erg mooi.
Ik zal eens op internet rond struinen :slightly_smiling_face:

parijs, munchen, berlijn, brugge, antwerpen, brussel, londen

Ooo wat dat betreft heb je hier genoeg keuze hoor :wink: vooral in de zomer
Polen was idd ook heel gaaf :grinning: Auschwitz is wel schokkend, maar ik denk dat het wel belangrijk is om dat een keer te zien…

Auschwitz was inderdaad erg indrukwekkend! Moet je idd ook een keer in je leven heen! Ik zou zo terug willen naar Polen, echt een mooi land.

london, praag, wenen, berlijn, antwerpen, Brussel,
Stockholm, moskou, kopenhangen, Aaken, helsinki, dublin,