Ideeën om te breien...

Sinds kort ben ik verslaafd aan breien… weten jullie nog iets leuks om te breien?

Muts, sjaal, wanten, trui, zakje, sokken, kleedje, kussensloop, knuffel [heb je ook vulling nodig maar goed]

haha, ik ook.
ik heb zelf een cardigan gebreid, zie mijn shoplog! hij ziet er in mijn shoplog misschien een beetje apart uit, maar als ik 'm over een jurkje oid aan heb, dan ziet het er echt leuk uit!

leuk! maar zo goed ben ik nog niet :frowning_face:

okay. het is niet moeilijk hoor, als je een patroon hebt, dan hoef je alleen maar recht en averecht te kunnen breien, steken opzetten (maar dat moet bij alles), afkanten, meerderen en minderen. ik kan ook niet supergoed breien ofzo hoor! :stuck_out_tongue: anders kun je misschien een dikke wollen sjaal breien ofzo, dat is makkelijk en heel leuk!

jaaah een dikke wollen sjaal! thank u!

ik heb naalden en wol alleen ik kan het niet!
Hoe kunnen jullie dat?

toen ik zes was, wilde ik het zo graag leren :stuck_out_tongue: dus vroeg ik het mijn moeder, die heeft zelf vroeger veel truien enzo gebreid. maar misschien zijn er wel tutorials op internet ofzo en er zijn in ieder geval veel boeken die het uitleggen!

www.breien.nl voor als je t wil leren!

heel leuk(en supermakkelijk)om te breien is een gsmsokje gwn een lapje breien en de zijkanten en onderkant aan elkaar naaien. En dan kan je er nog knoopjes,lintjes,pareltjes,buttons,…opnaaien!

Maak een multifuncti circlescarf (of hoe dat ding ook mag heten). Een sjaal zonder eind zeg maar. Voor heel veel doeleinden te gebruiken. Kijk even op www.fashion-fever.nl daar staat een artikeltje!

nou, ik zat laatst een doll topic door te spitten, en daar zag ik een
ge-wel-dig mutje met katten-oortjes op een hoofd van een pop.
ik wil dat zó ontzettend graag kunnen, weet iemand hoe dat moet?
En ik heb (nog) geen plaatje…
komtnog!

uppjee

Ik heb een keer een vestje gebreid wat niet heel geweldig was… Ik begin zo vaak aan dingen en maak het niet af! Kledingstukken duren gwn zo lang :hammer:
wildbreien is ook leuk moet je even googlen. Zelf haak ik liever ^^

Knuffels.?