Ideeën foto voor school

Hey

Op school hebben we de opdracht gekregen een creatieve foto te maken. Best een leuke opdracht op zich maar ik ben een echte nul in fotografie.
De precieze opdracht is om een foto te maken waarop een persoon of anders op z’n minst een lichaamsdeel te zien moet zijn en er moet ook een betekenis achter zitten. Ik heb dus geen flauw idee wat voor foto ik wil, iemand suggesties?

misschien iemand die veel voor je betekend op een leuke creatieve manier op de foto zetten

of een tattoo van iemand waar een betekenis achter zit

nahja up ofzo xD

Je kan beter eerst de gedachten achter de foto bedenken. En daarna kun je het proberen uit te beelden. Ik weet niet wat voor opleiding je doet. Dus ik kan niet zeggen hoe belangrijk het is.

Het is niet echt voor een belangrijk vak ofzo hoor, maar ik zou het wel graag een beetje goed doen.
En het is idd wel best dat ik eerst een verhaal achter de foto uitwerk, maar ik heb dus gewoon totaal geen inspiratie.

nee joh, juist een aantal foto’s maken en dan een betekenis erachter zien!
veel makkelijker, want het kan zijn dat de betekenis er op film helemaal niet uitkomt
en een verhaal erbij verzinnen is opzich niet zo moeilijk :slightly_smiling_face:

Ja, dat kan ook maar zo krijg je meestal niet de mooiste foto’s. Maar als het toch niet voor een belangrijk vak is :slightly_smiling_face: en het licht je niet. Zou ik het ook zo hebben gedaan inderdaad.

Een zwangere vrouw met haar handen om haar buik gevouwen ofzo, lijkt me t meest simpele, maar het kan zó mooi en vertederend worden…

Ik had toen een foto gemaakt van een vriendin van me, ze had roze kleren aan en een rode hartjesbril op en ze zat op een bankje
de betekenis was;
een verliefd meisje op een ‘voor mij’ bijzondere plek

ik had er een 9 voor gekregen en had hem gemaakt met een 4.0 megapixel camera en ben totaal niet geïnteresseerd in fotografie.

Dat van die zwangere vrouw zou wel mooi zijn ja, maar ik heb geen idee waar ik zwangere vrouw vandaan moet halen :grinning:
Dat met die hartjesbril enzo vind ik ook wel interessant klinken, daar doe ik misschien wel iets mee.
Nog iemand ideeën?

iemand met een litteken? daar kun je ook altijd een mooi verhaal omheen verzinnen…

Of een mooi oog, daar kan je ook een heel verhaal omheen bedenken