Ideeën Biologie Project?

Hee,
ik moet samen met een ander meisje, een biologie project doen.
Het is een vrij project, dus het mag over echt alles gaan wat met planten en dieren te maken heeft.
Je kan bijvoorbeeld kiezen voor eieren uitbroeden van een kip, de voortplanting van muizen, hoe snel een plantje groeit ofzo, maar dat is allemaal al een keer gedaan en we willen eigelijk wel iets orgineels.
Hebben jullie leuke ideeën?
Ow, en het moet wel bij iemand thuis of op school kunnen :wink:

Alvast bedankt!

Ik heb een keer met mijn groep 5, planten uit bonen gekweekt.
Dan doe je bonen verzorgen in daglicht en bonen verzorgen in 't donker.

Je kan ook bacterien kweken. Door je tong te schrapen en op te sluiten in een potje.

Of een project over JVC hout.

Smaakpapillen uitzoeken, testjes met je klasgenoten wat nu zoet, zout, zuur en bitter is.

nog meer?
help alsjeblieft (a)
we moeten echt gedragbestuderen en ook kijken met genen enzo,
kusjee

Observeren ofzo?
Observeer 10 verschillende mensen en kijk wat overeenkomsten zijn en verschillen.

Geboorte van een kind.

Ik weet niet waar je woont, maar in Nijmegen is een museum ben nu even de naam kwijt. & daar kan je de groei van een echte baby zien van 2 dagen tot na de geboorte. Van elk tijdstuk is een echte baby, futes, embryo te zien. Je kunt dan vertellen over dat de eicel en zaadcel samensmelten. Dat ze ieder 23 chromosomen hebben en dat daar de nieuwe 46 chromosomen van worden gemaakt. Nja neus eens wat rond hierover. Denk dat het vast een mooi project wordt.