IDEE-Week Missen?

Hallo,

Ik begin volgende maand met de studie Gezondheid & Leven aan de VU.
Alleen sta ik nu voor de keus om of nog een weekje op vakantie te gaan of om naar de IDEE-Week te gaan.
Ik weet dat deze week niet verplicht is maar ik vroeg me af of de IDEE-week echt heel veel uitmaakt qua gebied van vrienden maken of dat je in de college banken oid ook makkelijk mensen leert kennen.

ik heb aan de UIT-week (Utrecht) niet echt vrienden overgehouden, meestal heb je het een weekje leuk en zie je ze niet meer. Dit is zo omdat het mensen van allerlei studies in één groepje zijn. Bij de IDEE-week zit je volgens mij wel met mensen van je eigen studie dus ik zou het dan zeker doen!
In de collegebanken maak je niet echt vrienden omdat je in een werkgroep zit met 15 mensen ongeveer en meer mensen ken je eigenlijk niet. Bovendien zie ik die maar 2 uur per week (alleen bij werkgroep). Meestal heb je ook nog voor ieder vak een andere werkgroep dus je kent eigenlijk veel mensen oppervlakkig (heb ik dan). Hierom ben ik bij een vereniging gegaan en nu ken ik wel super veel leuke mensen.

Maar omdat de IDEE-week met mensen van je eigen studie is zou ik sowieso wel gaan!

Veel introductiedagen/weken zijn om de leerlingen elkaar en het gebouw te laten kennen. Op mijn vorige opleiding koos ongeveer 1/3 van alle leerlingen ervoor om mee te gaan. Dit keer ga ik niet mee omdat ik er geen zin in heb en niet denk dat voor het bedrag wat ze vragen (nog niet eens de helft van mijn vorige opleiding) ze onderdak, eten en leuke activiteiten kunnen regelen voor 3 dagen. Zeker niet omdat ik het de vorige keer al niet veel soeps vond (met 5 op een kamer en de activiteiten waren ook niet zo super geweldig).
Het kan het proces van vrienden maken versnellen/makkelijker maken, maar dat hoeft niet.