Idee voor filmpje over emotie

Hoi!

Ik moet voor mijn studie voor het vak Audiovisueel een film maken over emotie.
De tijdsduur is 5 minuten maximaal, maar ik wil hem eigenlijk niet langer dan ongeveer 3 minuten hebben. Nou heb ik eigenlijk totaal geen idee wat ik wil gaan filmen, en ik vroeg me af of er mensen zijn die leuke ideeën hebben?
Een camera en statief krijg ik van school.
Ik heb er ongeveer 2 maanden de tijd voor inc. monteren.

Moet het met mensen zijn of mag het ook van alles zijn?

Ik vind van die ‘deeltjes film’ altijd wel mooi.
Dus in seconde plaatjes, bewegingen fotograferen en monteren dat het lopend filmpje wordt.

Je zou iets met poppetjes kunnen maken dan, waarbij een ontmoeting en afscheid plaatsvindt.

Nee, het mag van alles zijn, hoeft niet perse mensen.
Dat vind ik ook heel leuk, maar de volgende film die ik moet maken is al met animatie, dus dat wou ik nu eigenlijk niet gaan doen(:

Wat een leuk project, hier kun je zoveel dingen voor bedenken. Is het niet leuker als je zelf wat bedenkt? Je hebt twee maanden de tijd…

Wat ik altijd heel leuk vind om te zien is dat emoties universeel zijn, en je het waarneemt bij jong en oud. Misschien vanuit verschillende afkomsten en verschillende leeftijden iets?

^ Dit vind ik heel mooi

Dat je verschillende mensen en emoties kort filmt en dat achter elkaar plakt

Ik vind het een super leuke opdracht, alleen kwam ik met mijn vorige film in tijdsnood omdat ik maar geen goed verhaal/idee kon bedenken dus wou ik het nu even anders aanpakken (:
Dat vind ik wel een mooie, maar als mensen echt hun emoties moeten laten zien voor de camera is dat best wel moeilijk denk ik, dat word algauw een beetje amateuristisch en slecht geacteerd. Maar hoe ik het dan wel moet doen weet ik ook niet haha