idee thema?

Hoi, wij moeten voor school een powerpoint maken met daarin een filmpje. We moeten ons onderwerp dan ook voorstellen aan de hand van die powerpoint en dat filmpje. Maar het probleem is dat ik echt geen inspiratie heb… :frowning_face: Ik had al gedacht om een land voor te stellen maar je moet dan ook nog eens een filmpje bij verzinnen. Het filmpje zelf mag je niet van internet halen je moet het zelf filmen en het mag maar 30 seconden duren… Het onderwerp mag vanalles zijn er staat geen thema op. iemand ideeën voor deze onmogelijke opdracht??
dankje x

Is het dus de bedoeling dat je zelf gaat filmen ergens in je omgeving?

Misschien een thema als ambacht, dan zou je bij een molen of een bepaald beroep langs kunnen gaan.
Of een thema als ‘typisch Nederlandse gebruiken’, dan kun je verschillende dingen in je omgeving filmen (misschien kun je inspiratie opdoen in de serie ‘Nederland van alleman’, staat op uitzending gemist).

Bij een land zou je bij een immigrant uit dat land op bezoek kunnen gaan, kijken wat ze voor aandenken in huis hebben aan hun moederland bijvoorbeeld? Of een typisch recept uit die buitenlandse keuken. Of de nadruk leggen op verschillen tussen dat land en Nederland.

Edit: oké ik lees nu terug dat je filmpje maar 30 seconden moet duren haha. Nouja, misschien kan je uit mijn reactie wel ideeën opdoen :slightly_smiling_face: Een plek zoeken, daar een paar stukjes filmen en dat achter elkaar monteren - dan heb je zo een leuk filmpje van 30 seconden.

Hier staan genoeg onderwerpen! :slightly_smiling_face:
http://cambiumned.nl/documenteren.htm

dankje voor de informatie maar ik woon in België

Nou dan verander je toch waar ik Nederland zei naar België? :stuck_out_tongue:

Succes ermee in ieder geval.

dankje (: