ID-plaatje

[i]hee meiden! :slightly_smiling_face:

de laatste tijd zie ik veel mensen met zo’n id-plaatje:

http://www.identiteitsplaatje.nl/images/dog_tag_meisje.jpg

zetten ze daar echt hun gegevens op of een tekst oid?

x[/i]

het heet een dogtag.
gewoon google’en dan ben je er zo achter

Ik heb 1 voor mijn vriend gekocht met een lieve tekst erop. (’’’:

Ik heb er een met gegevens en eentje samen met m’n vriend waarop een zinnetjes en de datum staat. Maar je kan er inprincipe opzetten wat je wilt.

je kan ze gewoon kopen in een sieraden winkel, zoals de claires, kucci mucci enz.
meestal staat er gewoon onzin op,
maar je kan natuurlijk je naam enzovoort op laten graveren

ik weet wel wat het is hoor, ik wou alleen weten of mensen echt hun gegevens erop zetten of iets anders.

Oooh oke dankjewel! :slightly_smiling_face:

Mijn ouders hadden het voor me gekocht toen ik voor het eerst naar school ging of ik naar buiten ging. Er stonden allerlei gegevens op zodat als er wat gebeurde je kon zien waar ik vandaan kwam! Heel handig. Hihi.

ik heb er een; ja, er staan je gegevens op.

De laatste tijd zie ik ze juist niet meer. ong 2 jaar terug hadden veel mensen ze. Meestal een liefdestekstje of datum en naam…

Mijn vader droeg zoiets vroeger tijdens zijn dienstplicht in het leger.
Ik associeer die dingen dus met ‘nietleuk’. :stuck_out_tongue:

Ik heb er ook eentje, er staan mijn gegevens op.

ik heb er ook een, die is nog van vroeger omdat mijn ouders altijd bang waren dat ze me kwijtraakten in een pretpark ofzo :’)

haha ik had vroeger zo’n kleine hanger, die je tegenwoordig ook aan je vriendje kan geven, zo’n zilveren hartje ofzo, met aan de voorkant m’n naam gegraveerd en op de achterkant onze telefoon nummer, ga ik later denk ik ook doen voor mijn kinderen, achteraf ziet het er nog lief uit ook :slightly_smiling_face:

maar goed, ot; ik heb ooit zo’n dogtag aan mn ex gegeven met zijn gegevens en onderaan mijn naam :heart: zijn naam

Vroeger hadden kindjes die vaak om, naar school of zo bijvoorbeeld.
Als ze dan verdwalen weten mensen iig waar ze dat kind heen moeten brengen, aangezien je op 4-jarige leeftijd nog niet weet wat je adres is.

Dus ja, ‘officieel’ staan je gegevens erop.

ik heb er een eentje met twee labels.
eentje met mijn naam etc.
en eentje met die van myn vriendje :d

Vriendinnen van me hadden dan gewoon hun email, nummer, naam en adres opgezet. Als ik ooit een vriendje heb koop ik er zo eentje voor hem, met iets leuks erop ;d.