ID lenen.

Hey, ik ga best vaak uit maar er is een tent hier in het dorp waar je 15 moet zijn, en ik wil daar eigenlijk wel heen aangezien al mijn vriendinnen daar naartoe gaan en het daar altijd gezellig is. Maar ik ben helemaal niet bekend met dingen zoals ID lenen. Waar letten ze op? Kijken ze echt heel erg naar de foto? Want als ik daar sta en ze kijken en ze zeggen dit ben jij niet dan weet ik dus echt niet wat ik moet doen. Mijn vriendin doet dit heel vaak en die leent ook ID van mensen die totaal niet op haar lijken en dan komt ze gewoon binnen, en dit is in dezelfde tent. Maar toch; waar letten ze echt heel erg op?

Niet zo verstandig…

Nouja, waar ik uitga word er altijd wel gekeken, so…

Je weet wel dat je strafbaar bent als ze zien dat jij het niet bent op die ID?

Ja, maar mijn vriendin doet dit ook altijd en die heeft echt al 3x een ID geleend van mensen waar ze dus totaal niet op lijkt.

^en ze kijken 1 keer wel goed en dan ben je de lul

Als je gewoon een foto hebt van iemand die een beetje hetzelfde kapsel/haarkleur heeft kan dat makkelijk.

Als je gesnapt wordt he, post het dan hier. Kunnen we lachen

Ze letten eigenlijk alleen op het jaartal erop meestal. Het is wel handig als je dezelfde haarkleur hebt etc., maar er zijn te veel mensen die niet eens op hun eigen ID lijken :"). Verder kunnen ze als ze je er jong uit vinden zien nog wel eens ‘steekproeven’ doen door bv. te vragen naar je sterrenbeeld, en als je dan niet binnen 4 seconden antwoord mag je niet naar binnen.

om jouw reactie moest ik sowieso al hard lachen.

Heb je geen oudere zus? Kan je het van haar lenen.

Je weet niet waar ze op letten. Ik leende vroeger ook ID’s en de ene keer kwam ik zo binnen en de andere keer gingen ze ineens kijken naar de lengte enzo. Die toen niet bepaald klopte, want ik was sowieso 10cm kleiner dan op die ID kaart stond :’)

Maargoed, als je iemand vindt waar je een beetje op lijkt en dezelfde lengte ongeveer hebt, dan kan je 't best proberen.

Oh en als ze zeggen van ‘dit ben jij niet’, probeer gewoon iets van, ‘oh huh, verkeerde ID meegenomen’ zogenaamd met je vriendin verwisselt ofzo, verzin wat en loop weg.
Die uitsmijters komen wss zoveel mensen tegen die tevergeefs er in proberen te komen met andermans ID kaart, dat ze niet helemaal moeite gaan doen om er aangifte voor te doen ofzo.

ik kwam laatst bijna ergens niet binnen omdat ik niet om mijn eigen ID leek -.-

^ Haha dat heb ik ook wel is :stuck_out_tongue: Ik heb een foto uit begin 2009 waar ik m’n haar heel anders heb zitten enzo en die mensen kijken dan ook eerst 3x naar m’n ID en naar mij en dan als ik zeg van 'ja ik ben ‘t echt’ denken ze oke en mag ik naar binnen.
Als ik m’n ID kaart uit 2007 van toen ik 14 was nog had gehad, hadden ze het al helemaal nooit geloofd.

Staat je lengte dan op je ID? :’)

Hier in België niet.

Jep hier wel :stuck_out_tongue: Er stond 1,70 nog wat en ik was 1,60 nog wat.

Wat grappig :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook wel is gedaan. Bij mij keken ze alleen naar de foto soms. En soms ook helemaal niet, alleen of ik een ID had… Zorg gewoon dat je een ID hebt die een beetje op jou lijkt. Dat had ik wel vaak dan. En zorg dat je de naam uit je hoofd kent, geboorte plaats en geboorte datum. Dat is het belangrijkste meestal :stuck_out_tongue:

Op mijn ID staat dat ik 1,80 ben, terwijl ik gewoon 1,75 ben. Die vogel op het gemeentehuis kon niet zo goed meten.

Ik leende vroeger mijn id ook uit aan een vriendin maar zij leek toen ook gewoon heel erg veel op mij.
Als je id wilt lenen zou ik wel iemand zoeken die ook een beetje op je lijkt. Verder ligt het gewoon eraan wat voor iemand daar staat waar ze op letten.