ID kwijt en toch uitgaan?

Mijn probleem: ik ben mijn ID verloren met het uitgaan gisteravond en ga dalijk naar de politie. Stel dat mijn ID níet teruggebracht is en ik dus aangifte moet doen, dan krijg je volgens mijn moeder zo’n papiertje mee waar dat op staat.
Zou je dat papiertje kunnen gebruiken om ergens uit te kunnen gaan?
Of het paspoort van mijn moeder waar ik dus ook insta?
Ik heb vanavond namelijk een feest van mijn beste vriendin en ik vind het zo lüllig voor haar dat ik niet binnen zou kunnen komen omdat ik geen ID heb…

ik zou even na de politie gaan en het daar vragen , maar heb je zelf geen paspoort of rijbewijs van scooter / auto? maar ik zou in iedergeval wel wat mee nemen waar je foto en leeftijd opstaat

Ik ben 15 & ik heb geen paspoort/rijbewijs nee. Ik ga zometeen ook naar de politie ja en dan zal ik het daar even vragen, maar ik dacht: misschien heeft iemand er ervaring mee.

uhmmmmmm, als de beveiliging daar beetje makkelijk is dan kan je gewoon binnen, want ik ben 14, had gezegt dat ik geen id had en dat ik al naar de politie was geweest omdat hij gestolen was, en ik mocht binnen…

als ik het goed heb, kan je geen eigen id hebben en ook nog in je moeders paspoort staan. want dan zou je 2 bewijzen hebben en das niet mogelijk zover ik weet.

Maar als je 15 bent mag je toch sowieso niet overal binnen…

ligt het probleem bij je leeftijd, of is er een lijst van mensen di emogen komen btw?:stuck_out_tongue:

ligt het probleem bij je leeftijd, of is er een lijst van mensen di emogen komen btw?:stuck_out_tongue:

Boven de 14 móet je een ID pas hebben hoor…
En die is van jezelf, dus ze heeft al wel een eigen ID.

OT:
Ik zal het inderdaad even vragen.

Je mag er vanaf je 14e binnen dus ik mag binnen.
Er zitten ongeveer meisjes van 16/17 achter de balies en ik ken ze niet, ik weet dus ook niet of hun ‘mild’ zijn.

ja je krijgt dan een papiertje dat je aangifte hebt gedaan, kan je wel gebruiken als je aan wordt gehouden door de politie en om je ID gevraagd wordt, maar ik weet niet of dat werkt met uitgaan. Ik zou maar een nieuwe laten maken eigenlijk.

Ik laat ook een nieuwe maken maar dan heb ik hem toch niet vanavond al, lijkt me?

Ik heb ook twee bewijzen hoor me paspoort en me ID, en dan ook nog me scooterrijbewijs. Maar ik stond eerst ook bij me moeder maar omdat ik op vakantie ging had ik een paspoort laten maken, maar je kan wel meer bewijzen hoor:P.

Maar als ik jou was zou ik dus of paspoort van je moeder mee nemen en dat bewijsje dan van de politie.

Nee dat duurt een paar weken, En kost rond de 80/90 euro.
Je moet eerst naar de politie aangeven dat hem niet meer hebt.
Dan naar het gemeente huis om een verklaring dat jij wel jij ben
Het is in ieder geval een heel gedoe, mijn zus heeft het ook gehad.

Waarom naar de politie?
Niemand geeft dat af daar lijkt mij.
Kwijt is kwijt en je zou eerder de kroegen af moeten gaan waar je geweest bent. Want aangifte van verlies moet je bij je gemeente doen.
Daarnaast, zou ik er niet mee gaan stappen. Straks raak je dat ook nog kwijt en zijn de rapen gaar.
Had je maar beter moeten bedenken en zuiniger moeten wezen, dan had je vanavond kunnen stappen.

Meestal moet je dat bij de politie doen.

Huh x] Dat moet je bij de politie doen hoor, en ik weet niet hoe het bij jou zit, maar toen ik bij het politiebureau ging melden dat ik mijn ID kwijt was, bleek die daar al afgeleverd te zijn.

Vanaf je 14e moet je een ID hebben, en dan kan je ook nog in je ouders paspoort staan. Dat is zodat je je kan identificeren als je niet bij je ouders bent en zodat je toch nog op vakantie kan zonder dat je een eigen paspoort hebt.

Weken en zo duur:o
wooow bij mij duurde dag 3 werkdagen en was t 40 euro…
Maargoed ik heb geen idee, zie je er jong uit? Dan kun je wel misschien een probleem krijgen met binnenkomen en anders lijkt het me geen probleem, die meisjes zullen denk ik niet superstreng zijn hoor…