id fraude boete

ik was zaterdag uit met een valse idkaart
(ik weet heel dom dus dat hoeven jullie me niet te vertellen)
maar ze herkende het meisje van de idkaart en toen is het id ingenomen
nu moet de eigenaar van de id kaart aangifte doen, maar ik hoor allemaal verhalen over boetes en nieuwe idkaart en dat je voor de rechter moet
heeft iemand hier ervaring en weet dus hoeveel die boete is?
want ben ook aan het sparen voor dingen dus zou het graag willen weten
dankjewell <3<3

Geen ervaring hier. sorry.
Maar even offtopic; wie was jij dan eerst, en waarom veranderde je je username niet gewoon?

Hea, maar had ze haar id gewoon aan jou gegeven? Want aangifte doen hoeft toch alleen bij diefstal? Ja oke een vals id meenemen is idd strafbaar. Maar dan is dat meisje net zo schuldig als jij.

ja ze had hem aan mij gegeven en de bedoeling was dat ze dan zelf met der certi van haar scooter naar binnen zou gaan en ik ging eerst en toen zeiden ze ja sorry dit meisje kennen wij en toen zei die je kan hem ophalen op het bureau en later zei die weer tegen de eigenaar van de id dat ze aangifte moest doen…

omdat ik werd gestalkt door mensen en ze anders mij nog wisten te vinden ik wou gewoon iets nieuws ik heb me andere account nog hoor(:

Dat meisje kán aangifte doen, hoeft niet. Zij moet een boete betalen voor ‘verlies’ van haar ID en ze moet een nieuwe ID kaart betalen ik geloof dat je iets onder de 100 euro uitkomt… aangezien een ID kaart ook iets van 40 a 45 euro is… misschien helpt google voor de kosten van de boete? :slightly_smiling_face:

een vriendin van mij was dr id ergens verloren met uitgaan ofzo en dan moet je altijd aangifte doen van verlies bij de politie. Dat is zodat ze je een document kunnen geven dat je dan moet laten zien als de politie om je id vraagt, dat kost geld. en verder moet je ook nog een nieuwe id kopen, bij elkaar kost alles 70 euro.
dus als je vriendin zegt dat ze dr id verloren is kreeg je geen gezeik om fraude ofzo. xxx