ID-controle Oud&Nieuw

Met oud en nieuw wil ik samen met vriendinnen in Amsterdam uitgaan, we dachten zelf aan de Melkweg of het Klassenfeestje.
Het enige probleempje is dat één van mijn vriendinnen nog geen 18 is. Daarom is mijn vraag of iemand enig idee heeft of ze bij deze feesten streng zijn in controleren. Die vriendin ziet er niet jong uit voor haar leeftijd, eerder ouder. Misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft?

xxxxx

Ik had laatst een feestje bij de Melkweg en iedereen werd gecontroleerd op ID hingen ook bordjes met dat je ID bij je moest hebben.

Ja wordt gecontroleerd. Al helemaal aangezien het vanaf 1 januari echt verplicht 18 is

Nieuws niet gelezen? Er wordt nog niet gecontroleerd na 12 uur, maar na 1 januari gaat het echt in. Maar als die feesten sowieso 18+ zijn, kom je er echt niet in.

Ze mag er wel in, en tijdens de jaarwisseling gaat de NIX regeling nog niet meteen in.

Ik heb juist de ervaring dat ze met oud&nieuw niet zo streng zijn. Vooral als je een feestje bezoekt waar de entree redelijk hoog is.

Hoezo ‘er wordt nog niet gecontroleerd naar 12 uur’? Dat is het tijdstip en café’s gaan echt geen boete van 300 riskeren. De politie heeft in diverse steden laten weten dat hun eerste ding (naam kwijt) niet de alcoholwet is, maar zeg aan er wel degelijk op letten. Café’s en zulke feesten zullen het niet riskeren en zullen vast al bij de deur stempels gaan zetten of dergelijke. Tenminste, dat verwacht ik. 16 plus krijgen geen stempel/armband en 18+ wel. Na 12 uur weten ze dan precies wie wel alcohol mag en niet.

Een café eigenaar die ik ken heeft dat ook gezegd. Velen doen dat zodat ze niets hoeven te riskeren.

Om even op de topicstarter in te gaan. Als het feest 18+ is lijkt het mij dat ze er inderdaad niet in gaat komen. Ze controleren bij deze dingen altijd je ID.

Controle is er wel. Er worden alleen geen boetes uitgedeeld, maar wel waarschuwingen.

Toch altijd vervelend, jongere vriendinnen. Je kunt natuurlijk altijd met een andere vriendin naar binnen gaan, jij er weer uit met je vriendin dr id en dan weer naar binnen. Maar anders naar 16+ tentje gaan

Ojaa dat is ook wel een goed idee! Ik zat zelf ook nog even na te denken, een paspoort, kan je dat ook gebruiken als legitimatie? Misschien dat ik dan met mijn ID kaart naar binnen ga en die vriendin met mijn paspoort.

^ Het kan wel, maar ik zou persoonlijk m’n paspoort niet zomaar meenemen met uitgaan, echt kut als je die kwijt raakt of als hij gejat wordt. En dat valt ook op zo 2x dezelfde foto na elkaar, of wou je dan ook verspreid naar binnen gaan?

Ik zou het niet riskeren.

Mag in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-officiele-uitgaansfeestenfestivals-topic-257416.0.html

Maar ik zou het risico gewoon niet lopen. De Melkweg vind ik wel vaak streng controleren en dat zal met oudejaarsavond alleen nog maar strikter zijn, Klassenfeestje weet ik totaal niets van. Het zou zonde zijn als jullie er moeite om gaan doen, zin in hebben en je uiteindelijk baalt omdat ééntje niet binnen komt.