ICT van 'het Rijk' moet beter

Kamervoorzitter Van Miltenburg kreeg vanochtend het rapport over de ICT-missers van de overheid uitgereikt van collega-parlementariër Elias. In een korte reactie erkende ze dat ze "even moest googlen wat ICT betekent".
Goed, wat vinden jullie van het feit dat er één tot vijf miljard euro JAARLIJKS wordt weggegooid aan ICT projecten die niet goed gelopen zijn? Dit zijn projecten van het rijk. Dit jaar was er nog een project binnen de belastingdienst die ontzettend veel geld moest besparen, maar uiteindelijk flopte en miljarden heeft gekost. Nu hebben ze maar besloten een ander systeem te kopen, voor nog eens miljarden. Wat vinden jullie hier nou van? Voor mijn gevoel lacht de kamer het maar een beetje weg, want er word gewoon NIETS aan gedaan.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23202661/Rijk_blundert_met_ICT.html
https://www.facebook.com/video.php?v=928743740469973&set=vb.155216844489337&type=2&theater

Ik heb er niet zo veel verstand van eigenlijk, wel erg dat ze zo veel geld verspillen blijkbaar…

Heb er geen verstand van. Maar ik vind zelf, als ze dat geld gebruiken voor experimenten die uiteindelijk geflopt zijn, tsja, niet alles lukt in 1x toch? Haha maar eigenlijk snap ik er niks van, maar tot zover ik het snap vind ik dat geen echte verspilling. Wat voor experimenten het ook mogen zijn trouwens, geen idee, maar het lijkt mij dat je nooit weet of iets lukt zonder het te proberen toch? Zonde dat er zoveel geld is verspild, maar echt verspilling wil ik dat dan niet noemen, je weet dus dat dat experiment niet werkt en zoekt verder.

Maar nogmaals, ik snap hier de ballen niet van, dit kwam gewoon in me op :’)

Het is echt een absolute ramp soms. Negen van de tien keer dat ik op mijn duo probeer te komen is die server overbelast en kom ik er gewoon niet door heen. Of 1 keer een fout wachtwoord te hebben ingevuld: ‘U heeft drie keer het verkeerde wachtwoord ingevuld, probeer het na een kwartier nog eens.’ Wie daar achter zit moet z’n scripts wat beter nakijken.
Nu valt het voor mij wel weer mee dat duo tegenwoordig media queries gebruikt en zowaar een responsieve site heeft, maar dat ik niet gewoon op mijn duo kan komen frustreert me wel degelijk…

Zonde van het geld dat ze hieraan verspillen, kunnen ze beter aan de zorg uitgeven.