Ibuprofen

hee;

ik heb n rvaagje.
als ik hoofdpijn/buikpijn heb
slik ik wel is 1 paracetemol.
maar deze werken niet bij mij,
nu hoor ik wel eens dat ibuprofen goed werken
als pijnstillers
maar ik lees ook dat die niet goed zijn voor je maag.
ik heb het hier maar over 1 per dag.
waneer ik buikpijn heb (bijvoorbeeld als ik ongesteld ben)
dus maar 1 van 400 gr,
kan ik dat best doen? voor eeen keer dat ik pijn heb
of zou ik dat tog maar beter niet doen?

Ibuprofen*

je kunt ook 2 paracetamol nemen ;d

stiekem moest ik een beetje lachen toen ik de titel zag

maar om je vraag te antwoorden. Als je niet echt een zwakke maag hebt ofzo moet het volgens mij gewoon kunnen. Gewoon een keer proberen.
En als het echt om menstruatie pijn gaat dan raad ik je aleve feminax aan. Werkt voor mij echt super goed (moet je er wel twee nemen als je echt veel pijn hebt).

Pas inderdaad wel op dat je niet teveel inneemt, het is heel makkelijk om snel wat in te nemen tegen buikpijn. Als je teveel inneemt is er kans op een maagbloeding.
Volgens mij kan 1 van 400mg niet zoveel kwaad hoor, ik neem meer in.

Je kan bij buikpijn ivm met ongesteldheid beter aleve feminax nemen. Dat is wat minder slecht voor je maar werkt beter.

Ik neem er ook 1 in op de eerste dag dat ik ongesteld ben. Dat kan geen kwaad.

Als je er maar mee oppast.

Ik heb van de dokter vrij sterke pijnstillers gekregen daarvoor, maar bij mij was het ook wel heel erg :3
Als je er niet zo heel veel last van hebt, niet te veel ibruprofen slikken of alive feminax nemen.

1ntje kan geen kwaad hoor.

Ik moest er van de dokter eerst 3 per dag (voor mijn hoofdpijn, niet heel ernstig was dat ofzo) en dat kon dus ook gewoon! Al zou ik het wel bij max. 1/2 per dag laten

Af en toe kan vast wel, maar als je merkt dat je laatst van je maag krijgt zou ik zeker even met de huisarts overleggen.
En let wel even op hoeveel je neemt, 200 mg is namelijk de normale dosis per pil, dus je neemt nu als het ware al twee.

Er staat toch op de bijsluiter hoeveel je er per dag mag hebben?
In ieder geval werkt 1tje bij mij altijd wel goed bij ongesteldheid.

sws 1 per dag kan geen kwaad, gewoon even de bijsluiter goed checken!
ibu werkt ook heel goed bij ongesteldheid!

1 Per dag vind ik best veel eigenlijk… (Ik slik liever niets bij pijn.)
Ik zou even iemand als een arts raadplegen. Volgens mij staat ibuprofen bekend om het krijgen van maagbloedingen bij veel gebruik. Nou weet ik niet precies wat er dan bedoeld wordt met “veel”, maar even checken kan geen kwaad.

Nou niet 1 per dag ^.
Je mag misschien nog wel meer dan 3 van die dingen per dag.

Ik heb een paar weken 3x per dag ibuprofen geslikt (voor medische redenen), na een tijdje kreeg ik echt heel erg last van me maag. Ik kreeg maag krampen, en bijna continu brandend maagzuur enso. Toen ik daarmee stopte, was het over.
Ik zal dus oppassen er mee, als je het doet als je ongesteld bent, neem dan een specifieker product. Die werkt sowieso beter.

Een ibuprofen van tijd tot tijd doet niets kwaad, maar ik denk (weet dus niet zeker!) dat als je het altijd in neemt, dat het na een tijdje niet veel meer uithaalt.

Neem anders Finimal. Ik reageer zelf ook niet op paracetamol, maar wel hier op…

Als je ze inneemt met iets van eten heeft je maag er geen last van

Het ligt eraan hoe gevoelig je bent voor NSAID’s (dat zijn dus ibuprofen, naproxen e.d.). Mensen kunnen na 1 ibuprofen tablet al maagklachten krijgen, anderen krijgen het niet. Maar als je sowieso een gevoelige maag heb, dan raad ik het af. paracetamol heeft de minste bijwerkingen, ibuprofen heeft er meer.

Je moet het zelf weten en natuurlijk kan het geen kwaad als je er eentje neemt, maar weet wel dat als je een gevoelige maag hebt, dat je dan het beste gewoon een paracetamol kan pakken :slightly_smiling_face: Mag je overigens 4000 of 6000 mg van per dag, paracetamol.

Ik neem het ook altijd gewoon, maar het maakt je bloed wel dunner. Ik weet niet of je heel erg last hebt van je ongesteldheid, maar als je veel bloed(t??) dan kan je het beter niet doen :stuck_out_tongue: