IBS International Business Studies ervaringen

Hoooi, ik wil per Augustus/September waarschijnlijk de MBO (mbo+/hbo) opleiding International Business Studies volgen, oftewel een opleiding die in 2 talen wordt gegeven.
Heeft iemand ervaringen met deze opleiding? En weet iemand wat voor vakken je zowel krijgt? (Bijv. economie, rekenen)? Ik ben zelf echt bar slecht in rekenvaardigheid maar deze opleiding lijkt mij echt super leuk omdat het dus merendeels in het Engels wordt gegeven en je ook in het buitenland o.a Schotland kan studeren!

Iemand enig idee wat deze opleiding echt inhoudt? Is het zwaar en/of een leuke opleiding, en wat zijn de leuke dingen en de nadelen ervan? Hoop dat iemand me er wat meer over kan vertellen! Thanks iig :grin:

Mijn broer doet hem volgensmij, maar dan met management erbij, ik weet niet echt veel over echt te vakken enzo, weet wel dat hij er veel tijd in steekt en vaak bezig is met projecten voorbereiden etc. volgensmij doe je veel groepswerk. Hij is net terug van een half jaar studeren in het buitenland en zit nu voor 4 maand weer ergens anders voor een afstudeerstage… dus je komt wel op meerdere plekken als je het goed regelt!

Wil je het in Groningen gaan doen? Was laatst een erg slecht stuk over in de krant namelijk…

Ik doe het op HBO, waar geheel Engels is.
Het is opzich wel een makkelijke studie, maar wel met veel leerstof. Ook krijg je wel een aantal keer een paar echte wiskundige en economische vakken zoals accounting en statistics. Verder heb ik tot nu vakken gehad zoals law, marketing, intercultural management, organizational behaviour. Ook krijg je vakken als communication skills en een soort van “zelfontplooing”.

Grootste pluspunt vind ik dat ik met 15 internationale studenten in de klas zit, en zelf 3/4 keer de mogelijkheid krijg om naar 't buitenland te gaan.

Maar ik denk dat het op het mbo misschien wel een erg andere opleiding is dan op hbo. Kan je niet een meeloopdag doen?

Oh meid, ik wil jou echt waarschuwen voor de opleiding IBS op MBO niveau. Ik ben er zelf namelijk vorrig jaar mee gestopt. Ik was net zoals jij begonnen met het idee dat ik het helemaal geweldig vond dat het bilingual was (2talig). Maar dit viel in de praktijk vies tegen, je wordt opgeleid tot medewerker groothandel alleen word het dan iets mooier ingepakt, dus weet waar je aan begint! HBO is trouwens heel wat anders wat betreft IBS. Op welke school wil je dit gaan doen?

Je mag altijd contact met me opnemen,

Liefs.

@Soepstengel, nee eigenlijk in Utrecht wil ik deze opleiding volgen.
Maar ik zit ook te twijfelen tussen Commercieel Medewerker Binnendienst omdat het zo vlak bij elkaar ligt, maar dit zou dan BBL zijn.

@Julia. viel het echt zo erg tegen dan? Waar heb jij de opleiding gevolgd dan? Ik móet deze keer echt een opleiding hebben die bij mij past, want bij mijn vorige was het echt totaal niks :frowning_face:

dubbel

Ja, je moet vooral niet kijken naar de HBO opleiding IBS want dan ga je fout. Je moet kijken naar de nederlandse opleiding vestigingsmanager groothandel (dit is exact dezelfde opleiding alleen met wat extra engels), als die je wat lijkt dan is IBS wat voor jou! Zo niet, blijf er ver van uit de buurt haha! Ik heb deze opleiding gevolgd op het ROC van Amsterdam, eerst op hoofddorp maar later is deze opleiding verplaatst naar Amstelveen, maar deze is overal hetzelfde.

Studiekeuzes maken is super moeilijk, en vooral als je een mbo’er bent met hbo interesses. Weet je al een beetje welke kant je op wilt?