IBMS Avans in Breda help me! :)

Haai!

Ik doe dit jaar eindexamen in havo en ik wil misschien hierna IBMS doen. Ik zit alleen heel erg twijfelen waar ik deze opleiding zou gaan doen. Ik denk eraan om naar de Avans te gaan in Breda. Maar nu lees ik dat Breda niet zon leuke stad is? Ik heb ook gehoord op de opendag dat IBMS best we een zware studie is?

Dus is er iemand hier die IBMS doet op de Avans? Of iemand die in Breda op kamers zit die mij kan vertellen of het leuk is? Bijv. uitgaan in Breda of zit je in een studentenverening? etc :slightly_smiling_face:

Groetjes,

een meisje in nood haha :sob::muscle:

ik zit op kamers in Breda en ik vind het een echte gezellige brabantse stad. Je kan er gewoon goed uitgaan (controle is vaak wel streng 18+). Maar of je het zelf leuk vind kan ik natuurlijk niet voor jou zeggen. Ga er gewoon is heen…

De studie ken ik niet maar ik denk dat het handig is als je een meeloopdag doet, dan ervaar je het zelf ook al een beetje :wink:

Gezien je twijfelt over de stad, ik doe IBMS in Arnhem. Als je daar info over wilt, vraag het gerust. :slightly_smiling_face:

Huhhhhhh waarom is Breda geen leuke stad? Waar haal je dat vandaan :"D? Is echt een supergezellige studentenstad! Genoeg hogescholen, dus ook genoeg studenten. Uitgaan is heel gezellig en er zijn veel restaurantjes etc.

Breda is echt wel een leuke stad hoor! Niet super groot, maar echt genoeg te doen. En er zijn ook studentenverenigingen voor zover ik weet.

Ik woon in Breda, hartstikke leuke stad hoor! Je hebt er leuke cafés, kroegen, maar ook wat clubs. En allemaal dicht bij elkaar dus als het ene saai is loop je gewoon naar de volgende!

Over studentenverenigingen weet ik niet veel. Er zijn er een paar, maar niet van die grote zoals in Delft, Leiden, etc. Wel gewoon leuk natuurlijk :slightly_smiling_face:

Avans in Breda zegt over elke studie dat het een súper zware studie is op de open dag. :’)
Daar moet je je niet door laten tegenhouden!

Ja ik typte gewoon op google Breda studentenstad op en toen kwam ik op de fok forum. Studeer/woon je in Breda dan?

Op de HAN dan toch? Daar heb ik ook over getwijfeld! In welke jaar zit je dan en vind je het zwaar? :blush:

Ja op de han. :slightly_smiling_face: Ik zit in het 2e jaar en ga nu mijn laatste periode in van het jaar.
Het eerste jaar was voor mij persoonlijk niet moeilijk. Het was een gezamenlijk jaar van alle engelstalige opleidingen en ik heb over het hele jaar 1 herkansing moeten doen en had dus ook meteen het eerste jaar mijn P. Er zijn énorm veel mensen afgevallen, maar als de opleiding je ligt, en je maakt je huiswerk komt het helemaal goed.

Het tweede jaar is niet per se lastiger, maar er zitten toch een paar pittige vakken tussen waar iedereen wat beter zijn best voor moet doen. Lees: een tentamen waar maar 3 van de 60 studenten het in één keer gehaald hebben.

Het is dus niet moeilijk, maar je moet wel gewoon je best doen. Veel tentamens zijn ook easypeasy.

Het derde jaar ga je (op de HAN dan) je minor en stage beide doen in het buitenland.

Verder kan ik alleen zeggen dat de opleiding me erg bevalt, en het is voor mij goed te doen. Het uitgaansleven in Arnhem is prima en de HAN heeft een organisatie voor de internationale opleidingen die 1 à 2 keer per maand een feest organiseert in een club op de korenmarkt.

Ik weet zelfs niets over de opleiding, maar voor de stad moet je het echt niet laten! Ik vind het echt een typisch Brabanste, geweldige en bruisende stad. Er zijn genoeg jongeren, leuke plekjes om heen te gaan, café’s etc. Natuurlijk is Brabant al veel leuker dan andere provincies (sorry, true story als ware brabander!), maar ik vind Breda gewoon een vriendelijke en leuke stad.

In ieder geval succes met je keuze!

Ben je altijd zeg maar goed geweest dan in m&o, economie en wiskunde dan?
Ik had namelijk gehoord dan als je op de HAN zit en je haalt een blok niet dat je dan meteen moet stoppen met de opleiding klopt dat? :flushed:
Weet je al waar je stage gaat lopen in het buitenland?

oh leuk ja! welke opleiding ga je doen dan?

Breda vind ik juist wél een hele leuke stad! Ontzettend gezellig!