IB Engels.

Ik ben op zoek naar redenen waarom je IB-Engels zou kiezen en eventuele carrière kansen (of voordelen).
Zelf heb ik als argumenten om het te kiezen:
-Het is interessant.
-Als je goed bent in Engels en je zou het een niveau hoger willen tillen kun je het volgen.
-Het is uitdagend.
-Je leert meer over (Engelse) literatuur.
-Je wordt voor bereid op de universiteit als je Engels gaat studeren.
-Als je van reizen houd en je kansen wilt vergroten om in het buitenland te studeren is het handig.

Job/Study opportunities:
-Bij internationale bedrijven.
-Grote advocaten bureaus.
-Je kunt bijna over de hele wereld werken.
-Als docent Engels voor hoger niveau.
-Je kan makkelijker Engelstalige studies volgen dus hoeft je nauwelijks meer te richten op het Engels (behalve de vaktermen) en kan je dus vol concentreren op je studie.
-Je hebt iets extra wat bij studies waarbij geloot wordt (medicijnen, technische studies) goed van pas komt.
-Je zou in UK of Amerika kunnen studeren.
-Je kan makkelijk uitwisselen naar Engelstalige landen.

Heeft iemand nog meer? Want ik heb meer van het zelfde de hele tijd.
Alvast bedankt ^^.

Edit: IB Engels is zeg maar hoog niveau Engels. Boven TTO en Cambridge. Je krijgt het in de bovenbouw. Het 5e en 6e jaar schijn je al dingen te gaan doen die je normaal 1e en 2e uni zou krijgen.

Ik doe nu IB-engels, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen goede redenen voor je kan bedenken. (:
Sorry

ik weet alleen 2 dingen waarom ik ermee ben gestopt,
het waren meer lessen dan bij gewoon engels
engelse literatuur interesseerde me niks

Ik doe ook IB-Engels en wat het nog meer bijzonder maakt is dat je een bepaalde manier van denken leert (kritisch en creatief denken) die heel erg gewaardeerd wordt en nodig is op de universiteit en waarschijnlijk ook bij het beroep dat je later zult krijgen.
Zegt mijn lerares tenminste haha. Verder weet ik eigenlijk niets.

Ûp.

Upperdeup.